Alkohol és kávé a sima lábakért?!
hirdetés
Az orvoscsoport egy Iowa államban végzett, húsz éves időtartamú vizsgálatsorozat eredményeit ismertette: közlésük szerint a programban 40 ezer nő egészségi állapotát kísérték figyelemmel, akikkel rendszeresen teszteket töltettek ki, táplálkozási és életviteli szokásaikról – olvasható a Medipress oldalán.
Mint kiderült, a rendszeres koffeinfogyasztó nők, akik naponta 4-5 kávét is megisznak, ritkábban szenvednek szívbetegségektől, mint átlagos kávémennyiséget ivó társaik, ugyanakkor visszér- és más érbetegség is jóval ritkábban fordul elő náluk.
A kutatás másik érdemleges eredménye az alkoholfogyasztás hatásaira vonatkozik. A felmérés alapján azok az idősödő nők, akik naponta isznak valamilyen alkoholt, kimutathatóan kevésbé hajlamosak a visszérre absztinens társaiknál. Szám szerint 20 százalékkal kevesebbszer mutattak ki náluk érproblémákat.




















