Bejelentkezés
egy korosztály találkozóhelye
2017. August 16. Wednesday, Ábrahám   |  Legyen ez a kezdőlapom Legyen ez a kezdőlapom
Főoldal
Főoldal  |  
Segítség
Segítség  |  
Keresés
Keresés 
 
 

Tuti tippek az őszi betegségek ellen

2014.12.04. | Ferenczy Mária
Ebben az időszakban a felső légúti és emésztőrendszeri megbetegedések ugrásszerűen megszaporodnak. Mit tegyél, hogy idén elkerüld?
megosztom:
Add a Startlaphoz twitter myspace

Erőteljes folyadékpótlás, a magas alkoholtartalmú italok, a fűszeres, zsíros ételek mellőzése

Az emberi szervezetnek nagy mennyiségű folyadékpótlásra van szüksége az ősszel gyakran fellépő folyadékhiány elkerülésére. Fokozottan érdemes figyelni a folyadék- és vitaminbevitelre, hogy légzőrendszered nyálkahártyáját megóvd. Ehhez minél több teát – például szűz teát, vagy Echinaceát (kasvirágot) és gyömbért tartalmazó teakeveréket – és lédús savanyú ételeket – például szőlőt, galagonyát, kivit – érdemes fogyasztani, melyek májad védekezőképességét is erősítik. A légutakra jótékony hatással van a lándzsás útifűből és C-vitaminból készült szirup rendszeres fogyasztása is. Ebben az évszakban továbbá ne igyál magas alkoholtartalmú italokat, és ne egyél csípős, fűszeres, nehezen emészthető ételeket.

Immunerősítés a kelleténél lengébb öltözékkel és pontyhalászlével

A kínai gyógyászat azt vallja, hogy tavasszal öltözz kissé melegebben, ősszel pedig lengébben a kelleténél, így támogathatod immunrendszered megfelelő működését. Ha kint az idő még nem igazán téli, ne öltözz azonnal melegebben, inkább hagyj időt szervezetednek, hogy magától alkalmazkodjék a hűvösebb időjáráshoz.

Az állati eredetű fehérjebevitel, így a marhahús- és tyúkhúslevesek, valamint a pontyhalászlé fogyasztása ugyancsak jótékonyan segítheti a felkészülést a hideg hónapokra. Az idősebb és gyengébb szervezetet pedig hatékonyan támogathatod ginszeng-, méhpempő-készítmények, jujuba és gesztenye gyakori fogyasztásával.

Megfázás és köhögés elleni recept

Az általános immungyengeség és a tüdő energiahiánya hajlamossá tehet a gyakori megfázásra és köhögésre. Mind ápolás, mind pedig megelőzés céljából hatásos lehet az alábbi keverék.

Hozzávalók:

  • fél kg körte
  • 10 db ginkgo-mag
  • 2-3 evőkanál méz
  • 800 ml víz

Vágd fel a körtét, add hozzá a magokat és a mézet. Az egészet tedd bele a forrásban lévő vízbe, és forrald még fél órát. 3-4 adagra osztva fogyaszd el napközben.

Fogyókúra ősszel

A hagyományos kínai orvoslás szerint az ősz kiváló időszak a fogyókúrához is. Legtöbben tavasszal, a nyár beköszönte előtt kezdenek fogyókúrázni, hiszen a felesleges kilók a nyári lenge öltözékben még feltűnőbbek. Ősszel azonban, amikor szervezetedben megkezdődik a felhalmozás időszaka, még inkább érdemes diétát tartani, hogy elkerüld a nem kívánt súlygyarapodást. A keleti orvoslás a fogyókúrás étrend hasznos kiegészítőjeként tartja számon például az algasalátát, a fafülgombát, a szűztea kekszet, a babot, a jégretket és a spenótot. Egy-egy helyi masszázs pedig, fokozva a vérkeringést, több zsírsejtet égethet el, és a bélműködést is javítja, ami szintén segítheti a fogyást.




megosztom:
Add a Startlaphoz twitter myspace

immunrendszer betegség ősz



Legfrissebb cikkeink

hirdetés