Bejelentkezés
egy korosztály találkozóhelye
2017. July 27. Thursday, Liliána, Olga   |  Legyen ez a kezdőlapom Legyen ez a kezdőlapom
Főoldal
Főoldal  |  
Segítség
Segítség  |  
Keresés
Keresés 
 

Selymes, puha bőr ősszel is!

2015.09.14. | Iván Viktória

Ősszel a levelek kifakulnak és elszáradnak: ne hagyd, hogy a bőröddel is ez történjen!
megosztom:
Add a Startlaphoz twitter myspace

hirdetés

Az évszakok váltakozásán ugyan nem változtathatsz, de bőröd megóvhatod a kiszáradástól. Az őszi hónapokban, amikor a hőmérséklet leesik, a bőr faggyútermelése is nagymértékben csökken. Az ezzel gyakran együtt járó kellemetlen feszülő érzet a bőrszárazság tipikus jele.

Amikor a hőmérséklet leesik, a bőr zsírtermelése gyakorlatilag leáll. Ezért hasznos, hogy ha ősszel és télen, amikor a bőr száraz, hideg levegőnek van kitéve, egy gazdagabb krémeket használsz, melyek nemcsak hidratálnak, hanem a bőr felszínén lévő lipidréteget is regenerálják.

Mit tesz a lipidréteg?

A faggyúmirigyek által termelt lipidek védő filmréteget képeznek a bőr felszínén, amely magába zárja a nedvességet, így segíti fenntartani a bőr természetes vízháztartását. Hűvös időben lelassul, 8 °C alatt pedig szinte leáll a bőr faggyútermelése, mely egyébként tökéletes védelmet nyújtana a bőr kiszáradása ellen. Éppen ezért nagyon fontos a lipidréteg védelme és regenerálása.

Persze a bőr másképp jelzi, ha felborult a vízháztartása, így ezekre a jelekre kiemelten kell ügyelned, ha azt szeretnéd, hogy bőröd sokáig puha tapintású és fiatalos kinézetű maradjon. Ehhez pedig fontos megismerni a bőr dehidratációjának jeleit és a megoldást annak érdekében, hogy ezt elkerüld.

Vízpótlás a bőrnek

A víz számos jótékony hatással bír szervezetünkre nézve, hő- és súlyszabályozó, méregtelenítő és emésztést serkentő jellemzői miatt az emberi test egyik legfontosabb alkotóeleme. Egy felnőtt szervezetének átlagos víztartalma a testtömeg kb. 60százalékát teszi ki, mely a sejtekben, a sejtek közötti térben valamint a vérben oszlik el. Ezt a nagy mennyiséget rendszeresen pótolni kell, hiszen vizet folyamatosan veszít a szervezet a nap folyamán, a bőröd például átlagosan 300 ml vizet naponta. Ez a nyári melegben, amikor a hőmérséklet meghaladja a 28 °C-ot, akár a 600 ml mennyiséget is elérheti.

A hőmérséklet mellett bőröd kiszáradását több tényező is fokozhatja, nyáron például a légkondicionálás és az ennek köszönhető alacsony páratartalmú, száraz levegő, a napozás és az UV sugarak valamint a sós vízben való fürdőzés is. Ezenkívül a dohányzás, az alkohol- és a koffeinfogyasztás is mind hozzájárulhatnak a bőr dehidratációjához. Ugyanakkor tudni kell, hogy a száraz bőr elősegíti a ráncok megjelenését, idővel pedig a ráncok elmélyülése a bőr öregedésének első meghatározó jele lehet. Vagyis ha megfelelően hidratálod a bőrt az apró ráncok is később alakulhatnak ki, így késleltetheted a bőrödön látható öregedési jeleket.

Hogyan akadályozhatod meg bőröd kiszáradását?

A dehidratált bőr külső rétege veszít nedvességtartalmából, melynek következtében feszül, húzódik, hámlik vagy viszket, valamint csökken a rugalmassága. Ilyenkor már nem elég csupán a fokozott vízfogyasztás, hanem külső ápolásra is szorul. Helyre kell állítani a bőr víztartalmát, hogy az ismét puha, sima és rugalmas lehessen.

A bőr hidratálására válasszunk bőrtípusunknak megfelelő hidratáló krémet, mely vízmegkötő és táplálóanyagokat egyaránt tartalmaz. A rendkívül száraz bőr általában nem csak víz-, de zsírhiányos is. Ezért nagy valószínűség szerint a nedvességszint helyreállításával ezekben az esetekben csak rövidtávú eredményeket érhetünk el. Nagyon fontos, hogy ilyenkor a bőr zsírsejtjeit is megcélozzuk, melyek a bőr védelmi rendszerét alkotják. Általában azok a bőrszárazság elleni termékek a leghatékonyabbak, melyek tartósan állítják vissza a bőr egészséges nedvesség szintjét, védőrendszerét és megjelenését.

A nedvességpótlás egyik legjobb módja, ha olajjal kényezteted a bőröd. Akár fürdőt veszel, akár zuhanyozol, használj fürdőolajat. Ha nagyon száraz a bőröd, a fürdőolaj vagy az olajat tartalmazó tusfürdők lágyítják bőrödet és védőréteget képeznek a felszínén. Ügyelj arra, hogy ne legyen túl meleg a víz (zuhanyzáshoz és fürdőhöz is 32-35 fok az ideális, mert az ennél melegebbtől erőteljesen kiszárad a bőröd). Kádfürdő után a bőr igen érzékennyé válik, ezért szárítkozáskor ne dörzsöld magad, hanem csak finoman itasd fel a nedvességet, így a védőréteg sem sérül. A zuhany vagy a fürdő utáni alapos hidratálás tetőtől-talpig a testednek és a lelkednek is jót fog tenni.


Így kényeztetheted a száraz bőrt
Segítünk, hogyan adhatsz meg mindent bőrödnek, amire szüksége van, hogy simább és fiatalosabb legyen. Íme, néhány bevált tipp a bőrápoláshoz.  tovább Tovább
Házi feladat: lábápolás ősszel...

Az őszi hónapokban sokan hajlamosak megfeledkezni lábuk rendszeres ápolásáról.

  tovább Tovább


megosztom:
Add a Startlaphoz twitter myspace




Csak röviden
Tovább
 
Kiemelt témáink
Gyógynövénytár
Képgaléria
Mosolyalbum
Nagyiklub
Tudtad?


hirdetés


hirdetés

hirdetés