Advertisement
Bejelentkezés
egy korosztály találkozóhelye
2010. szeptember 3. péntek, Hilda   |  Legyen ez a kezdőlapom Legyen ez a kezdőlapom
Főoldal
Főoldal  |  
Segítség
Segítség  |  
Keresés
Keresés 
 

Védd a szíved dióval!

2008.12.15. | Ötvenentúl.hu
Segít kordában tartani a metabolikus szindrómát a mediterrán diéta, valamint a különböző dió- és mogyorófélék napi fogyasztása, a szívbetegségek szempontjából magas kockázatú csoportba tartozó idősebb felnőttek esetében, állítják spanyol kutatók.
megosztom:
Add a Startlaphoz twitter myspace

A metabolikus szindróma gyűjtőfogalom, mely alatt több, egyenként is kardiológiai rizikófaktornak számító egészségügyi probléma – köztük a hasi elhízás, magas koleszterinszint, magas vérnyomás és magas vércukorszint – együttes előfordulását értjük. Korábbi kutatások már rámutattak, hogy a mediterrán típusú étrend csökkenti a metabolikus szindróma kialakulásának veszélyét. Az étrend gabonafélékben, olíva olajban, gyümölcsökben és zöldségekben gazdag, ajánlja a rendszeres hal- és alkoholfogyasztást, ám tejtermékekből, húsfélékből és édességekből csak mérsékelt mennyiséget tartalmaz.

Speciális étrend, olívaolaj és dió

A mostani vizsgálatba 1224, 55-80 év közötti, a szív- és érrendszeri betegségek tekintetében magas kockázati csoportba tartozó beteget vontak be. Véletlenszerűen osztották a résztvevőket három csoportba: a kontroll csoportnak zsírszegény diétát, az egyik vizsgálati csoportnak mediterrán étrendet heti egy liter olívaolajjal, a másiknak szintén mediterrán étrendet, azonban itt napi 30 gramm dió- és mogyorófélékkel kiegészítve javasoltak. A vizsgálat kezdetén a résztvevők 61,4 százalékánál teljesültek a metabolikus szindróma kritériumai. Egy év elteltével a diós csoportban 13,7 százalékkal, az olívaolajas csoportban 6,7 százalékkal, a kontroll csoportban pedig 2 százalékkal csökkent a metabolikus szindróma előfordulása. Egyik csoportban sem változott a résztvevők testsúlya. A nagy derékkörfogattal, magas trigliceridszinttel rendelkező, vagy magas vérnyomásos betegek száma azonban csökkent a diót fogyasztóknál a kontroll csoporthoz képest.

Mindezek alapján valószínűsíthető, hogy a dióval kiegészített mediterrán diéta javítja a metabolikus szindróma egyes aspektusait, így az oxigénszabadgyökök által okozott sejtkárosodást, az inzulinnal szembeni ellenállást és a krónikus gyulladást. Az eredmények szerint tehát az eddig ajánlott zsírszegény és szénhidrátgazdag étrendnél előnyösebb a kalóriákat nem szabályozó, zsírdús, hagyományos mediterrán étrend dióval kiegészítve, vonta le a következtetést Dr. Jordi Salas-Salvado, a Rovira i Virgili Egyetem kutatója, az Archives of Internal Medicine decemberi számában megjelent cikk társszerzője.

Forrás: Medipress



megosztom:
Add a Startlaphoz twitter myspace

Minden, amire egy fiatalos nagyinak szüksége lehet (x) Természetes fájdalomcsillapítás (x) Nem szívesen beszélsz róla? Az inkontinencia nálunk nem tabu! (x)

Mondd el véleményed!   Legyél te az első!


Csak röviden
 
Kiemelt témáink
Nyári melléklet
Nagyiklub
Gyógynövénytár
Képgaléria
Fájdalom nélkül
Tudtad?
Emlorak?
Védd a szíved!

hirdetés


hirdetés