Bejelentkezés
egy korosztály találkozóhelye
2017. June 28. Wednesday, Irén, Levente   |  Legyen ez a kezdőlapom Legyen ez a kezdőlapom
Főoldal
Főoldal  |  
Segítség
Segítség  |  
Keresés
Keresés 
 

Filléres immunerősítő módszerek

2008.11.03. | T. Puskás Ildikó
Minden évben menetrendszerűen megérkezik a nátha és az influenzajárvány. Fogadd meg tippjeinket, hogy idén ne ess egyből ágynak!
megosztom:
Add a Startlaphoz twitter myspace

hirdetés

Ami gyengít!

Ma már nem csak az immunológusok előtt ismert tény, hogy a különféle kórokozók (vírusok, baktériumok, gombák, élősködők) támadásának attól függően vagyunk kiszolgáltatva, milyen állapotban van a szervezetünk ellenálló képessége.

Különösen fontos az immunerősítés elhúzódó lábadozás, ismételten fellépő vagy krónikus betegségek megléte, rendszertelen, esetleg hiányos táplálkozás esetén, egyes gyógyszerek (például antibiotikumok) tartós szedésekor.

Egyébként néhány tünet (az arra hajlamosaknál fogínyvérzés, -gyulladás, afta, herpesz megjelenése, fáradékonyság) utalhat arra, hogy szervezeted védekezőképessége meggyengült. Ilyenkor a legfontosabb teendő a szervezet felerősítése, mégpedig – lehetőség szerint – természetes módon, elsősorban a vitaminok, antioxidánsokat tartalmazó ételek rendszeres fogyasztásával, több alvással, a feszültségoldó, illetve tisztító „technikák” alkalmazásával.
Azt sem árt „átgondolni”, milyen negatív külső vagy belső hatások járulhattak hozzá a szervezet egyensúlyvesztéséhez, hiszen a betegségek kialakulása gyakran ilyen okokra is visszaszármaztatható.

Ami erősít!

A nátha és influenza szempontjából kritikusnak számító őszi-téli időszakban fogyassz  – napi rendszerességgel – a mesterséges vitaminkészítmények helyett, természetes C- és más életfontosságú vitaminokat, ásványi anyagokat, nyomelemeket tartalmazó ételeket, lehetőség szerint nyersen (ivólé, saláta formájában) vagy pároltan.

A táplálkozási szakemberek már jó ideje amellett kardoskodnak, hogy ne csak nyáron, hanem a hidegebb évszakokban is a hazai piacon, szezonálisan kapható zöldségekkel, nyers gyümölcsökkel, különféle aszalmányokkal, olajos magvakkal, méz és gyógynövényekből készült teák, szörpök, ivólevek, lekvárok fogyasztásával töltsük fel szervezetünk vitaminraktárát.

Miket ajánlott fogyasztani?

  • cékla, fekete retek, káposztafélék, vörös- és fokhagyma, sárgarépa, burgonya,
  • alma, körte,
  • citrom, narancs, lime, mandarin, grépfrút,
  • aszalt szilva, sárgabarack, mazsola,
  • dió, mogyoró,
  • csipkebogyó-, homoktövisbogyó-tea.
Jóból is megárthat a sok

Nem árt tudni, hogy a C-vitamin pótlásával nagymértékben hozzájárulhatsz egészséged megőrzéséhez, de a „jóból” is megárthat a sok. A napi 500 mg feletti C-vitamin bevitele (vagyis a napi, rendszeres, 500 mg feletti adag) már károsíthatja a vesédet. A benne lévő anyag ugyanis a szervezetben oxaláttá bomlik le, amely a vizelettel kiürül ugyan, ám a vesében „le is rakodhat”, ami vesekövesedéshez vezethet. Összehasonlításul: 10 dkg narancsban, citromban, mandarinban, grépfrútban kb. 40–50 mg C-vitamin található, ami 1/3-át, vagyis mintegy 30 százalékát fedezi egy átlag felnőtt napi C-vitamin szükségletének.)

Immunerősítő praktikák

Tartsd egyensúlyban a szervezeted folyadékháztartását! Ha a szervezet nem jut elég folyadékhoz, romlik a szövetnedvek keringése, a sejtek anyagcseréje, és az immunrendszer működőképessége is csökken. Fogyassz el naponta legalább 2-2,5 liter folyadékot (víz, frissen préselt levek, gyógyteák, levesek formájában).

Figyelj a szervezeted sav–bázis egyensúlyának megőrzésére! A napjainkban oly gyakori elsavasodás oka a helytelen táplálkozás (rendszertelen étkezés, félkész vagy konyhakész ételek fogyasztása), a stressz és a testmozgás hiánya. Ezt a folyamatot megelőzheted, ha természetes és friss alapanyagokból készült ételeket eszel, illetve ha minél többet mozogsz.

Pihend ki magad! Ahhoz, hogy a tested, az agyad és a lelked energiával töltődjön fel, legalább hét-nyolc óra alvásra van szükség.

Sarkalld aktív működésre a vérkeringésed! Reggelente vegyél meleg zuhanyt, majd a tisztálkodást fejezd be meleg–hideg vizes váltózuhanyozással.

Naponta mozogj legalább fél órát! A rendszeres testmozgás az immunrendszered védelme szempontjából akkor hatásos, ha egyéni adottságaid, erőnléted figyelembevételével tervezed meg és „gyakorlod”.

Tartsd karban a „lelked”! Próbálj optimistán gondolkodni, próbálj meg minden napnak örülni. Igyekezz minél több örömöt szerezni önmagadnak és szeretteidnek.




megosztom:
Add a Startlaphoz twitter myspace

betegség ősz gyógynövény tél immunrendszer



Csak röviden
Tovább
 
Kiemelt témáink
Alzheimer-kór
Alvászavar
Depresszió
Rá ne fázz!
Fájdalom nélkül
Inkontinencia
Mentális frissesség
Mióma


hirdetés

hirdetés


hirdetés

hirdetés