Bejelentkezés
egy korosztály találkozóhelye
2017. April 23. Sunday, Béla   |  Legyen ez a kezdőlapom Legyen ez a kezdőlapom
Főoldal
Főoldal  |  
Segítség
Segítség  |  
Keresés
Keresés 
 

Diéta a mellrák ellen

2011.11.20. | Lám Luca
A táplálkozás alapvetően befolyásolja az egészségi állapotot. Ahogy ronthatod egészséged, ugyanúgy javíthatsz is rajta, ha tudatosan választod meg, mit mivel eszel.
megosztom:
Add a Startlaphoz twitter myspace

hirdetés

Zöldség, gyümölcs

Köztudott, hogy a zöldségek és a gyümölcsök tele vannak természetes antioxidánsokkal, amelyek megkötik a szervezetben található káros, a rákos elfajulásokat közvetetten elősegítő szabad gyököket. Így a minél több zöldség és gyümölcs fogyasztása mindenképpen segít a rákos megbetegedések elkerülésében. A széles kínálatnak és elkészítési módjuk változatosságának köszönhetően igen kicsi a lehetősége, hogy megunod őket. Ráadásul még abban is segítenek, hogy megőrizd alakod, hiszen nemcsak hogy nem hizlalnak, magas rosttartalmuk miatt emésztésed is rendszeressé és kiegyensúlyozottá teszik.

Rostok

A magas rosttartalmú ételek nem csak az emésztésnek tesznek jót. A természetes rostok ugyanis megfelezik az emlőrák kockázatát is, hiszen a gyümölcsökhöz és zöldségekhez hasonlóan nagyon erős az antioxidáns hatásuk.

Kalcium és D-vitamin

Néhány évvel ezelőtt fejeződött be az a több mint 10 évig tartó amerikai kutatás, amelyben tízezer nő egészségi állapotát figyelték meg annak függvényében, hogy milyen vitaminokat szedtek milyen rendszerességgel. Az eredmény magáért beszél: a magas kalcium- és D-vitamin-bevitel közel 70 százalékkal csökkenti a mellrák kockázatát. Hogyan biztosíthatod ezt a mennyiséget? Természetes úton úgy, ha sok tejterméket, lazacot, mandulát, narancslevet, illetve leveles zöldséget fogyasztasz, hiszen ezekben mindben sok a kalcium.

Magvak

A különböző magvak is nagyon sokat segítenek az egészség megőrzésében. A lenmagban például sok a lignán, amely segít megelőzni az ösztrogén hormonnal összefüggő ráktípusokat, illetve a növekedésüket is lassítja. De hatásos lehet a napraforgómag, a mogyoró vagy a kesudió is.

Alkohol

Az alkohol bizonyítottan hozzájárul a mellrák kialakulásához. Ha valaki mindennap fogyaszt alkoholt – különösen röviditalokat –, 80 százalékkal nagyobb eséllyel számíthat arra, hogy emlőrákot diagnosztizál az orvosa, mint az, aki egyáltalán nem iszik alkoholt. Az orvosok általában a napi egy deci vörösbornál nem javasolnak nagyobb mennyiséget, hiszen egy fél pohár bor még egészséges, vérképző hatású, és a mellrák kockázatát növelő hatása még elenyésző.

Zsírok

Bár az orvostudomány még nem fedezett fel egyértelmű összefüggést a telített zsírsavak és a rákos megbetegedések között, célszerű kerülni a zsíros ételek fogyasztását. A telített zsírsavak ugyanis több szempontból sem egészségesek – szív- és érrendszeri megbetegedések, magas koleszterinszint –, ha pedig az általános egészségi állapotod romlik, a rákos elfajulások elleni védekezőképességed is csökken.


A mellrák tünetei és kezelése
Sokan úgy gondolják, hogy velük ilyesmi nem történhet meg. Mások azt hiszik, hogy amivel nem foglalkoznak, az nincs is. Tévedés.  tovább Tovább
Igaz történet a mellrákról
Erikát 46 évesen műtötték mellrákkal, már tíz éve teljesen egészséges. Arról mesélt nekünk, hogyan gyógyult meg testileg, majd lelkileg a...  tovább Tovább


megosztom:
Add a Startlaphoz twitter myspace

diéta táplálkozás daganat



Csak röviden
Tovább
 
Kiemelt témáink
Alzheimer-kór
Alvászavar
Depresszió
Rá ne fázz!
Fájdalom nélkül
Inkontinencia
Mentális frissesség
Mióma


hirdetés

hirdetés


hirdetés

hirdetés