Bejelentkezés
egy korosztály találkozóhelye
2017. April 23. Sunday, Béla   |  Legyen ez a kezdőlapom Legyen ez a kezdőlapom
Főoldal
Főoldal  |  
Segítség
Segítség  |  
Keresés
Keresés 
 

Szeretnél fogyni?

2010.03.01. | Lám Luca
Egy sikeres fogyókúra után szépen visszakúsztak a kilóid? Esetleg el sem érted a kívánt eredményt? Nem lehet, hogy valamit rosszul csinálsz?
megosztom:
Add a Startlaphoz twitter myspace

hirdetés

A tartós fogyás csak jól megtervezett és szigorúan betartott táplálkozási változtatások eredményeképpen valósítható meg. A gyors fogyást és kis energiabefektetést ígérő módszerek általában nem válnak be, vagy ha beválnak is, hamar visszaszeded a leadott kilókat. Hogy elkerüld az állandó jojóeffektust, és valóban tartós, kielégítő eredményt érhess el, szem előtt kell tartanod néhány szabályt!

Első hiba: az energiafelhasználás visszatartása

A legtöbb fogyókúrázó csak a bevitt táplálék mennyiségére figyel, szem elől tévesztve azt a tényt, hogy a szervezet mindennapi működése során energiát használ fel. A felhasznált energiát pedig fedeznie kell annak, amit egy nap alatt megszel. Ha koplalni kezdesz, vagy hirtelen drasztikusan csökkented a bevitt energiamennyiséget, a szervezeted megjegyzi, és védekezni kezd. Visszatartja az egyébként elégetett energiát, és elraktároz mindent abból a kevésből is, amit elfogyasztasz. Így tehát hiába csökkented folyamatosan a táplálék mennyiségét, a kilóktól egyre nehezebben szabadulsz meg, olykor a folyamat teljesen meg is áll. Tehát hogy tartós és stabil súlyvesztést érhess el, sokkal többet ér, ha fokozatosan fogysz, azaz fokozatosan csökkented a bevitt energiamennyiségét.

Második hiba: evés és mozgás nélkül

Az, hogy nem eszel, nem megoldás arra, hogy lefogyj. A testmozgás alapvetően fontos a szép karcsúság eléréséhez. Ha nagy súlyvesztésen mész keresztül, a feszesítő gyakorlatokkal elősegíted, hogy bőröd követni tudja alakodat, és ne ereszkedjen meg. A zsírégető gyakorlatok pedig meggyorsítják a folyamatot, és sokkal nagyobb szabadságot engednek a táplálkozás területén. Ha nem mozogsz, nem engedhetsz meg magadnak semmilyen kilengést, ha viszont olykor-olykor nem bírod ki egy kocka csoki nélkül, az esti sporttal könnyebben ellensúlyozod a félrelépést.

Ha eddig – vagy már évek óta – nem mozogtál, nem szabad egyből belevetned magad valamelyik sportágba. A sport szempontjából is fontos a fokozatosság: vigyázz, hogy ne terheld meg túlságosan a szervezeted, ízületeid, izmaid, csontjaid. Ha valamilyen mozgásszervi, vagy szív- és érrendszeri betegségben szenvedsz, mindenképpen kérd szakorvosod segítségét, esetleg fordulj gyógytornászhoz a számodra kedvező edzéstervek kialakításához.

Alapelvek, amelyek betartása nélkülözhetetlen

  • Ha lehet, ne hagyj ki egyetlen étkezést sem a nap folyamán. Az étkezések között viszont ne egyél. Mindig jusson időd a reggelire, a vacsora pedig soha ne legyen nehéz, vagy ne fogyaszd későn.
  • Lehetőség szerint ne egyél házon kívül, mert nehezebben oldhatod meg a megfelelő étel kiválasztását.
  • 2-3 kiló leadására biztosíts legalább egy hónapot. Ha 5 kilónál többet szeretnél fogyni, konzultálj dietetikussal.
  • Minden étkezéskor fogyassz keményítőtartalmú élelmiszert: rizst, tésztát, burgonyát, hogy biztosítsd a szervezetednek szükséges energiát, és a jóllakottságérzésed is meglegyen. Ugyanakkor kerüld az ezeket kísérő szószokat, olvasztott vajat, sajtot, tejfölt.
  • Hagyd el teljesen az alkoholt, különösen a sört és a rövid italokat. A vörösbor kivétel, hiszen ebből a főétkezés mellé ihatsz egy-egy decit. A szénsavas és cukros italok szintén kerüljenek le az itallapodról.
  • Élvezzenek előnyt a sovány húsok, a szárnyasok, kerüld a nehéz, zsíros felvágottakat. Egyél sok zöldséget – akár főzelékként, akár nyersen, főzve vagy levesben –, és mindennap egyél gyümölcsöt. Ennek mennyiségére azonban figyelj, 2 nagyobb gyümölcsnél soha ne legyen több.
Mit hogyan készíts el?

  • Húsok: grillezve, vagy zsiradék hozzáadása nélkül elkészítve.
  • Halak: grillezve, vagy mikróban, fóliában elkészítve.
  • Zöldségek: főzve, párolva, vagy mikróban elkészítve.
  • Öntetek: minden öntet, szósz készüljön a lehető legkevesebb zsiradékkal, a salátákhoz használj olívaolajat, balzsamecetet, natúrjoghurtot, citromot.

Fogyi-tabletták: csoda vagy csalás?
Ugyanúgy jönnek-mennek a divattal, mint a répanadrág: azelőtt az ivóporra, ma a bélféregtelenítőre esküdnek...   tovább Tovább


megosztom:
Add a Startlaphoz twitter myspace

táplálkozás



Kiemelt témáink
Alzheimer-kór
Alvászavar
Depresszió
Rá ne fázz!
Fájdalom nélkül
Inkontinencia
Mentális frissesség
Mióma


hirdetés

hirdetés


hirdetés

hirdetés