Bejelentkezés
egy korosztály találkozóhelye
2017. June 28. Wednesday, Irén, Levente   |  Legyen ez a kezdőlapom Legyen ez a kezdőlapom
Főoldal
Főoldal  |  
Segítség
Segítség  |  
Keresés
Keresés 
 

Tippek a jobb közérzetért

2008.08.29. | Ács Borbála
Neked nem sajog mindened, mikor 8, számítógép előtt töltött óra után felállsz? Gyógytornász szakértőnk tippjei segíthetnek, hogy jobban érezd magad.
megosztom:
Add a Startlaphoz twitter myspace

hirdetés

Kristóf Károly eredetileg gyógytestnevelő, ám az évek során egyre több, a szakmájához szorosan kapcsolódó mesterséget megtanult, így a mozgásszervi elváltozások sokkal szélesebb skáláját ismeri, mint kollégái. Kezelt már ficamokat, születési rendellenességből származó bajokat, sérüléseket, és súlyos gerincferdüléseket is. Emellett a sportmasszőri szakmát is elsajátította, így az izomeredetű fájdalmakat még hatékonyabban tudja kezelni. Egy új, érdekes módszert is tanult: az irodai ülőszékes masszázst, amely nemcsak a közérzetet javítja, de segít megelőzni a súlyosabb betegségeket, csökkenti a fejfájás gyakoriságát, segíti a munkavégzést. Ezen kívül feltaláló: már szabadalmaztatta saját gyógypadját, amibe összegyűjtötte minden addigi szakmai tapasztalata alapján azt, ami eddig hiányzott a piacról. Gyógypadja egy olyan gyógyászati segédeszköz, mely már akkor is segít, ha csak belefekszel, és tartósan pihenésre használod, számtalan állítási lehetősége van.  Sokféle nyújtó és erősítő tornagyakorlat végezhető el rajta, ami kezeli a gerinc eredetű elváltozásokat, fájdalmakat, tartáshibákat, illetve a különféle gerincferdüléseket.

Szakértőnket arról kérdeztük, milyen a helyes irodai testtartás, mit tehetünk azért, hogy jobban érezzük magunkat munka közben?  A merev, helytelen ülőpóz számos betegség forrása lehet, ezért fontos, hogy mindent megtegyél azért, hogy megteremthesd az ideális munkahelyi körülményeket.

Mit javasol a szakember?

A befeszült nyakizmok elnyomják az ott futó ereket, és így kevesebb vér jut el az agyba.  Ez egy körkörösen kártékony folyamat: a nyak fájdalmától nő a stressz, egyre feszültebbé válsz, majd a feszültségtől egyre jobban beállnak a nyak-és a vállizmaid: ez aztán fejgörcshöz, migrénhez vezethet. 

De mivel előzheted meg mindezt?

Elsődleges fontosságú a szék, amin ülsz

A legfontosabb az ideális szék: megdöbbentő tény, hogy az irodai székek többsége nem megfelelő.  A megoldás pedig egyszerű: a széken nem az ide-oda állíthatóság, vagy a dizájn a legfontosabb, még kevésbé a magas támla, amely csak rossz helyen támasztja meg a hátat és nem engedi a törzset mozogni.  A hátnak az a legjobb, ha csak a derék van megtámasztva, tehát ha a támla csak a lapocka aljáig ér. A térdelőszék szintén jó megoldás lehet, de nem minden korban: az ember térdízülete idővel kopottá, mozgásra és nyomásra érzékennyé válik, így nem biztos, hogy huzamosabb ideig tud térdelő pózban ülni.  Jó megoldás lehet még az ülőlabda, hiszen folyamatos mozgásban tart, így nem merevedik be, fásul el a tested. A székre tehető, felfújható ülőpárna is hasznos segítség lehet, mert nem engedi befeszülni a gerinc körüli izmokat, melyek így nem fájdulnak meg.

Hová tedd a monitort?

A derék után leggyakrabban a nyak és a közvetlenül alatta található háti rész (trapéz izom) szokott fájni: ezen segíthet a monitor megfelelő elhelyezése.  Akkor tarthatod a nyakizmokat egy kicsit nyújtottabb helyzetben, ha a monitort a veled szemben lévő vízszintes szemhatár alá 20 fokkal teszed. Ezáltal a fej a monitor nézése közben enyhén lefelé billen.  Gyakran nem egészen fordulunk szembe a képernyővel: ez kicsavart, természetellenes testtartáshoz vezet, és ez szintén ront a helyzeten.

Asztal, karfa – hogyan tartsd a karod?

Lényeges még az is, hogy a karod megfelelően helyzetben – vízszintesen - legyen alátámasztva akár a karfával, akár az asztallal. Ha úgy kezeled az egeret és a klaviatúrát, hogy karodat közben mereven tartod a levegőben, attól beáll a váll, befeszülnek a nyakizmok, és megint nő a stressz és a feszültség, illetve megfájdul a fej.

Lábak

A lábtartásra is jobb ügyelni: az a jó szék, amire a comb nem egészen fekszik fel, hanem hagy némi helyet a combhajlat és az ülés között. Így ugyanis a lábban lévő erek szabadon maradnak, a vérkeringés nem lassul, nem szorulnak el a lábban található erek.  

Tarts óránként szünetet!

Az utolsó, szintén nagyon fontos faktor az, amit már törvény is előír. Az olyan irodai dolgozóknak, akik négy óránál tovább ülnek egyfolytában a gép előtt, óránként 10 perc pihenőt kell biztosítani. Ezt nagyon kevesen tartják be, pedig sokat segíthet a közérzetünkön: a pihenés után frissebben, nagyobb kedvvel ülhetsz vissza dolgozni, amivel persze a teljesítő képességed is növekszik. Valószínű, hogy a négy óra egyhuzamban letöltött munka alatt kevesebbet tudsz dolgozni fájó hátad, vibráló szemed vagy sajgó fejed miatt, mintha közben óránként felkelsz, iszol egy pohár vizet, kinyújtózol, esetleg sétálsz pár percet.  Egy igazán jó hangulatú munkahelyen akár rövid, közös tornákat is tarthattok kollégáiddal együtt, vagy hívhattok hozzá szakembert, aki irodai ülőszékes masszázzsal vagy tornával töltheti ki valamelyik szüneteteket.


Memóriafejlesztő módszerek
Hová is tettem a kulcsot? Vajon bezártam-e az ajtót? Elzártam a gázt? – te is gyakran teszel fel magadnak ilyen és ehhez hasonló kérdéseket? Itt az ideje a...  tovább Tovább
Mit tehetsz a köszvényed ellen?
A köszvény sokaknak okoz szenvedést. Fogadd meg tanácsainkat, előzd meg, vagy éppen enyhítsd fájdalmaid!  tovább Tovább
Hogyan étkezz, ha cukorbeteg vagy?
A cukorbetegség megfelelő életmóddal, étrenddel, és ha szükséges, kezeléssel jól karban tartható. Csak fegyelmezettség kell hozzá.   tovább Tovább


megosztom:
Add a Startlaphoz twitter myspace




Csak röviden
Tovább
 
Kiemelt témáink
Alzheimer-kór
Alvászavar
Depresszió
Rá ne fázz!
Fájdalom nélkül
Inkontinencia
Mentális frissesség
Mióma


hirdetés

hirdetés


hirdetés

hirdetés