tvenentl.hu

4 mesés lehetőség a szénhidrát mellőzéséhez

2017.01.11. | Ferenczy Mária
Krumpli, kenyér, rizs, liszt nélkül is készíthetők nagyon finom ételek – íme, az alábbiakban pár remek ötlet!

A fogyás a legegyszerűbben és a leggyorsabban nemcsak a zsírok és cukrok elhagyásával, hanem a szénhidrát minimálisra csökkentésével érhető el. Nem mondjuk, hogy örökre le kell mondanod róluk, de ha nagyobb súlyfeleslegtől szeretnél megszabadulni, annak ez a legegyszerűbb formája. Ha hosszú távú, lassú fogyást tervezel, már az is hatásos lehet, ha esténként kihagyod a szénhidrátot.

Nehéz elhinni, de a szénhidrátdús köretek, a kenyérrel készül hideg vacsorák és reggelik, az édességek és a tésztaételek mind lecserélhetők – méghozzá nagyobb szenvedés és megerőltetés nélkül.Ha komolyan gondolod, csupán a fantáziád szabhat határt annak, milyen finomságokkal váltod fel a hagyományos, szénhidrátokkal terhelt étrendedet.

Sült zöldségek tojáslepénybe tekerve

Hozzávalók 4 személyre:

Elkészítése: A paprikákat és a gombát csíkozd fel, a cukkinit vágd karikákra. Egy nagyobb serpenyőt vagy egy wokot forrósíts fel, majd cseppents rá kevés olívaolajat. Először a gombákat dobd rá, és pirítsd át addig, míg el nem párolódott róla a kicsapódott víz. Ekkor add hozzá a paprikát és a cukkinit, öntsd rá a szójaszószt, és nagy lángon pirítsd meg őket úgy, hogy éppen csak összeessenek. A tojásokat verd fel egy kis sóval és borssal, add hozzá a tejet, majd egészen kis adagonként süss belőle palacsintákat. A zöldséget a tojáspalacsintákba tekerve tálald.

Mozzarellás-paradicsomos csirke

Hozzávalók 4 személyre:

Elkészítése: A csirkemellből vágj vízszintesen vékony szeleteket. Sózd, borsozd őket. A paradicsomot vágd vékony szeletekre, a mozzarellát reszeld le. egy forró serpenyőben, pár csepp olívaolajon süsd elő a hússzeleteket, majd helyezd őket egy vékonyan kiolajozott tepsibe, helyezd rá a paradicsomszeleteket, szórd meg bazsalikommal, majd reszelt sajttal. Alufóliával lefedve süsd kb. 180 fokon 20 percig, majd anélkül 10 percig. Köretként már csak egy kis kevert zöld saláta kell hozzá.

Narancsos sült sárgarépa fetával

Hozzávalók 4 személyre:

Elkészítése: A répákat pucold meg, majd helyezd őket tűzálló tálba. A sütőt melegítsd elő 180 fokosra. Az olajból, az ecetből, a sóból, borsból és római köményből keverj öntetet, ebben forgasd meg a répákat. Kb. 20 perc alatt süsd őket puhára a sütőben. Amíg puhulnak, morzsold el a fetát, és a narancs és a citrom levéből keverj öntetet. Mielőtt a répák megpuhulnának, öntsd rájuk, és hagyd még 5-10 percig a sütőben.

Waldorf-saláta csirkével

Hozzávalók:

Elkészítése: A zellert vágd vékony szeletekre, az almát pedig ahhoz hasonló méretűre. A mazsolát áztasd be, a diót törd durvára. A csirkemellet egy húslevesben főzd puhára, majd ha kihűlt, szedd cafatokra. A joghurtot keverd el a sóval és a borssal. Ezután forgasd össze a hozzávalókat, öntsd nyakon az öntettel, és hűtsd be jó pár órára.