Bejelentkezés
egy korosztály találkozóhelye
2014. december 19. péntek, Viola   |  Legyen ez a kezdőlapom Legyen ez a kezdőlapom
Főoldal
Főoldal  |  
Segítség
Segítség  |  
Keresés
Keresés 
 

Nagy táplálék-körkép

2008.09.09. | Ötvenentúl.hu
Zöldség, gyümölcs, tejtermékek, húsok, italok - összeszedtük a leggyakoribb hozzávalókat, hogy végre pontosan tudd, mire is jó, amit megeszel!
megosztom:
Add a Startlaphoz twitter myspace

hirdetés

Zöldség

Alga

  • Tartalmaz: fehérjét, magnéziumot, jódot és stresszűző nikotinsavat.
  • Mire jó? Erősíti az immunrendszert, segít a szellemi kiegyensúlyozottságban.
  • Tipp: amikor algát vásárolsz, legyen fényes és kellemes illatú, akkor friss. Úgy fonnyaszd, mint a spenótot!
  • Milyen gyakran fogyaszd? Amilyen gyakran csak hozzájutsz.

Fejes saláta

  • Tartalmaz: karotint, C-vitamint.
  • Mire jó? Látásjavító, védi a nyálkahártyát.
  • Tipp: próbáld ki hagymával, gombával és sajttal, dióolajjal és mogyoródarabokkal!
  • Milyen gyakran fogyaszd? Lehetőleg naponta.
Paradicsom
  • Tartalmaz: lycopint, karotinoidokat.
  • Mire jó? Sejtvédő, nyálkahártya-erősítő, segít megelőzni a vakbélgyulladást.
  • Tipp: a fogyasztásra szánt paradicsomlegyen igazán piros és jó illatú! Ha inkább inni szeretnéd, akkor 500 g érett paradicsomot pürésíts, ízesítsd zellerszárral, zellerzölddel, sóval-borssal!
  • Milyen gyakran fogyaszd? Szezonjában minden salátához kötelező.

Savanyú káposzta

  • Tartalmaz: B12-vitamint, B6-vitamint, tejsavat és kevés kalóriát.
  • Mire jó? Bélrendszeri megbetegedések megelőzésére, fogyókúra részeként.
  • Tipp: próbáld léként is fogyasztani!Almával, lenolajjal, köménymaggal ízesítsd! Ünnepnapokon ananásszal és pezsgővel készítse el!
  • Milyen gyakran fogyaszd?  Hetente legalább egyszer.

Shiitake gomba

  • Tartalmaz: lentinan nevű polyszacharidot, pantoténsavat, biotint.
  • Mire jó? Vírusos és daganatos betegségek megelőzésére, bőr- és hajápolásra.
  • Tipp: ne mosd meg! Ha nem jutsz hozzá frissen, válaszd inkább a szárított változatot!
  • Milyen gyakran fogyaszd? Szárított formában fűszerként minél gyakrabban.

Fűszerek

Gyömbér

  • Tartalmaz: éterikus olajokat és keserűanyagot.
  • Mire jó? Szabályozza a gyomorműködést, az emésztést, és véd a vér besűrűsödésétől.
  • Tipp: utazással kapcsolatos betegségeknél, rosszulléteknél minden gyógyszernél jobban hat. A frissen szelt gyömbér kompótban is finom. Aromaként a kínai ételekhez használd bőkezűen!
  • Milyen gyakran fogyaszd? Fűszerezéshez mindig legyen kéznél friss gyömbér!

Lepkeszeg - görögszéna

  • Tartalmaz: a vitaminhoz hasonló cholin nevű anyagot, fehérjét, vasat, éterikus olajokat.
  • Mire jó? Segít megelőzni az artériák elmeszesedését, vitalizál, fitten tart.
  • Tipp: teaként is ihatod - dohányosoknál ez a módszer tisztítja a mérgekkel telítődött légutakat. Szárított leveleit vagy magjait zöldségételekhez használhatod.
  • Milyen gyakran fogyaszd? Teaként naponta.

Pepperoni

  • Tartalmaz: kapszaicint és béta-karotint.
  • Mire jó? Jó hatással van a légutakra, serkenti az agyműködést, boldogsághormonokat szabadít fel.
  • Tipp: savanyúságként is kiváló, egyébként apróra vágva fűszerként használd!
  • Milyen gyakran fogyaszd? Amíg nem fáj - akármilyen gyakran.

Zsázsa

  • Tartalmaz: C-vitamint, káliumot, kalciumot, vasat, foszfort, béta-karotint.
  • Mire jó? Tisztítja a vesét és a húgyhólyagot, erősíti az összes szervet. Hatásos náthamegelőző.
  • Tipp: magról növeszd az ablakban, egy cserépben, ha "beért", frissen vágva szórd vajas kenyérre vagy saláta tetejére!
  • Milyen gyakran fogyaszd? Naponta egyszer.

Gyümölcsök

Alma

  • Tartalmaz: rostanyagokat, vitaminokat.
  • Mire jó? Csökkenti a vérnyomást, megöli a vírusokat. Mivel a glükózszintet szabályozza, a vércukorszintet is stabilan tartja. Gyorsan eltelít, tehát csökkenti az étvágyat.
  • Tipp: a legtöbb vitamin a héjában van. Nyersen, párolva és sütve is érdemes fogyasztani.
  • Milyen gyakran fogyaszd?  "Napi egy alma elűzi az orvosodat" - tartja a mondás.

Édescseresznye

  • Tartalmaz: káliumot, magnéziumot, foszfort és még egy sor ásványi anyagot B1-, B2- és B3-vitamint.
  • Mire jó? Segít a fognövekedésben és az idegrendszer felépítésében. A cseresznye-kúra jó székrekedés ellen, a cseresznyelé pedig leviszi a lázat.
  • Tipp: keverd salátába vagy natúr joghurtba!
  • Milyen gyakran fogyaszd? Szezonjában naponta.

Grépfrút

  • Tartalmaz: speciális polyszacharidokat és folsavat.
  • Mire jó? Csökkenti a vér koleszterinszintjét.
  • Tipp: joghurttal szuperegészséges.
  • Milyen gyakran fogyaszd? Kétszer egy héten.

Vörös áfonya

  • Tartalmaz: nagy adag pektint és karotint.
  • Mire jó? Húgyúti fertőzések esetén szinte gyógyszer. Reumatikus fájdalmakra és étvágytalanságra is ajánljuk.
  • Tipp: vörösáfonya-kompót teljes kiőrlésű lisztből készült palacsintával!
  • Milyen gyakran fogyaszd? Ha hozzájutsz frissen, ne habozz!

Gabonafélék

Barnarizs

  • Tartalmaz: háromszor annyi ballasztanyagot, kétszer annyi ásványi anyagot, mint a fehér rizs és nyolcféle létfontosságú aminosavat.
  • Mire jó? A legjobb köret annak, aki jól működő emésztésre vágyik, ráadásul egy csészényi főtt rizs csak 82 kcalt tartalmaz.
  • Tipp: gomba főzőlevével készítsd el - nagyon ízletes!
  • Milyen gyakran fogyaszd? Hetente egyszer-kétszer.

Csicseriborsó

  • Tartalmaz: minden hüvelyesnél több szénhidrátot, káliumot és kalciumot.
  • Mire jó? Segít a csontritkulás megelőzésében, erősíti a szívizomzatot.
  • Tipp: ha hagyd kicsit kicsírázni, még több vitamin- és hormonfajta lesz megtalálható benne. Nassolni vágyók pirítsák meg!
  • Milyen gyakran fogyaszd? Havonta többször.

Disznóparéj - amarant

  • Tartalmaz: vasat, lysin nevű aminosavat.
  • Mire jó? Erősíti az immunrendszert, és aktiválja az anyagcserét. A legújabb kutatások szerint erősíti az idegrendszert, és serkenti a gondolkodást.
  • Tipp: reformboltokban, biopiacokon lisztté őrölve vagy frissen kapható.
  • Milyen gyakran fogyaszd? Néhanapján keverje a sütőliszthez!

Zab

  • Tartalmaz: rengeteg fehérjét és fontos aminosavat.
  • Mire jó? Kiváló energiaforrás, ezért teljesítménysportot űzőknek természetes doppingszer. Növeli az izomerőt.
  • Tipp: zabpehely és tej - a legjobb napindító reggeli.
  • Milyen gyakran fogyaszd? Szinte kötelező a napi reggeli adag.

Húsfélék

Csirkemell

  • Tartalmaz: vasat, sok B1-, B2-vitamint, niacint és folsavat.
  • Mire jó? Segíti a vérképződést és a látást. Természetesen magas fehérjetartalma miatt az edzés napján ajánlott.
  • Tipp: wokban, zöldségekkel pirítva isteni, de salátára kockázva is megteszi.
  • Milyen gyakran fogyaszd? Hetente maximum egyszer-kétszer.

Hering

  • Tartalmaz: omega-3 zsírsavat, tyrosin nevű aminosavat.
  • Mire jó? Szív- és érrendszeri megbetegedések ellen véd, fájdalomcsökkentő hatása van, ugyanakkor a szellemi fittségért is felelős.
  • Tipp: vajas kenyérre hagymásan-savanyúan kiváló.
  • Milyen gyakran fogyaszd? Mondjuk, minden pénteken.

Makréla

  • Tartalmaz: omega-3 zsírsavat, D-vitamint és biotint.
  • Mire jó? Segít a vérnyomásproblémák, az artritis, az asztma, a krónikus tüdőgyulladás, az allergiák és a fejfájás megelőzésében. Serkenti a kalcium-anyagcserét.
  • Tipp: frissen vagy füstölten delikatesz.
  • Milyen gyakran fogyaszd? Hetente egyszer-kétszer.

Tejtermékek

Sajt

  • Tartalmaz: csontvédő kalciumot és cinket, B12-vitamint.
  • Mire jó? Erősíti a csontokat és a fogakat, valamint az immunrendszert.
  • Tipp: egy pohár száraz vörösborral aromája jól élvezhető.
  • Milyen gyakran fogyaszd? Minden tálon rajta kellene lennie, ám lehetőleg tarts mértéket!

Natúr joghurt

  • Tartalmaz: tejsavbaktériumokat.
  • Mire jó? Védi a bélflórát, serkenti a bélműködést, erősíti a sejteket és az immunrendszert.
  • Tipp: a legjobb és legízletesebb, ha mi magad készíted el.
  • Milyen gyakran fogyaszd? Napközben is, akár többször.

Italok

Ásványvíz

  • Tartalmaz: kloridot, káliumot, kalciumot, magnéziumot, nátriumot.
  • Mire jó? Tartalmazza a legfontosabb ásványi és nyomelemeket, amelyekre szervezetünknek naponta szüksége van, de elsősorban folyadék, amiből naponta 2,5 litert használunk el.
  • Tipp: váltogasd az ásványvízfajtákat, ügyelj arra, hogy ne csak egyfélét fogyassz!
  • Milyen gyakran fogyaszd? Naponta és 1-2 liternyit.

Narancslé

  • Tartalmaz: C-vitamint.
  • Mire jó? Legyőzi a vírusfertőzéseket, megöli a baktériumokat. Főleg dohányosok szenvednek C-vitamin-hiányban, nekik tehát különösen ajánlott.
  • Tipp: a frissen facsart narancslé rostokban gazdag.
  • Milyen gyakran fogyaszd? Naponta csavarj magadnak friss narancsból egy pohárnyi narancslevet.

Vörösbor

  • Tartalmaz: polyfenolt és vasat.
  • Mire jó? Segít mindenféle szív- és érrendszeri megbetegedés megelőzésében, ugyanakkor jó baktériumölő hatású.
  • Tipp: étkezéskor egy pohárka vörösbor szabályozza az étvágyat.
  • Milyen gyakran fogyaszd? Naponta egy pohárnyit étkezésekhez - semmiképp sem többet!
Forrás: InforMed

 


Miért fontos sok vizet inni?
Az emberi szervezet nagy százalékban tartalmaz vizet, melyből a nap során sokat veszít. Nagyon fontos, hogy pótoljuk, de miért és hogyan?   tovább Tovább
3 laktató, de karcsúsító recept
Szeretnél leadni néhány kilót, esetleg diétádhoz keresel finom ételeket? Receptjeink kalóriaszegények, de laktatnak, így anélkül fogyhatsz, hogy éheznél.  tovább Tovább
Hűsítő italok a nyár végére is
A nagy melegben mindenkinek jól esnek a friss italok. Receptjeinket akkor vetheted be, ha vendégeidet egészséges szomjoltókkal akarod meglepni.  tovább Tovább


megosztom:
Add a Startlaphoz twitter myspace

táplálkozás Ötvenentúl.hu a facebookon! (x) Tena Lady – kérj ingyenes termékmintát! (x) Év Autója 2014! - Itt a győztes! (x) Lehet élni fájdalom nélkül! (x) Mindent a gyógynövényekről! (x) Különleges koncert a Müpában! (x) Közösség, receptek, nyeremények. (x) Egészséges kikapcsolódás! (x)



Csak röviden
Tovább
 
Kiemelt témáink
Alzheimer-kór
Alvászavar
Depresszió
Fájdalom nélkül
Inkontinencia
Mentális frissesség
Mióma


hirdetés

hirdetés


hirdetés

hirdetés