Bejelentkezés
egy korosztály találkozóhelye
2014. október 26. vasárnap, Dömötör   |  Legyen ez a kezdőlapom Legyen ez a kezdőlapom
Főoldal
Főoldal  |  
Segítség
Segítség  |  
Keresés
Keresés 
 

Nagy táplálék-körkép

2008.09.09. | Ötvenentúl.hu
Zöldség, gyümölcs, tejtermékek, húsok, italok - összeszedtük a leggyakoribb hozzávalókat, hogy végre pontosan tudd, mire is jó, amit megeszel!
megosztom:
Add a Startlaphoz twitter myspace

hirdetés

Zöldség

Alga

  • Tartalmaz: fehérjét, magnéziumot, jódot és stresszűző nikotinsavat.
  • Mire jó? Erősíti az immunrendszert, segít a szellemi kiegyensúlyozottságban.
  • Tipp: amikor algát vásárolsz, legyen fényes és kellemes illatú, akkor friss. Úgy fonnyaszd, mint a spenótot!
  • Milyen gyakran fogyaszd? Amilyen gyakran csak hozzájutsz.

Fejes saláta

  • Tartalmaz: karotint, C-vitamint.
  • Mire jó? Látásjavító, védi a nyálkahártyát.
  • Tipp: próbáld ki hagymával, gombával és sajttal, dióolajjal és mogyoródarabokkal!
  • Milyen gyakran fogyaszd? Lehetőleg naponta.
Paradicsom
  • Tartalmaz: lycopint, karotinoidokat.
  • Mire jó? Sejtvédő, nyálkahártya-erősítő, segít megelőzni a vakbélgyulladást.
  • Tipp: a fogyasztásra szánt paradicsomlegyen igazán piros és jó illatú! Ha inkább inni szeretnéd, akkor 500 g érett paradicsomot pürésíts, ízesítsd zellerszárral, zellerzölddel, sóval-borssal!
  • Milyen gyakran fogyaszd? Szezonjában minden salátához kötelező.

Savanyú káposzta

  • Tartalmaz: B12-vitamint, B6-vitamint, tejsavat és kevés kalóriát.
  • Mire jó? Bélrendszeri megbetegedések megelőzésére, fogyókúra részeként.
  • Tipp: próbáld léként is fogyasztani!Almával, lenolajjal, köménymaggal ízesítsd! Ünnepnapokon ananásszal és pezsgővel készítse el!
  • Milyen gyakran fogyaszd?  Hetente legalább egyszer.

Shiitake gomba

  • Tartalmaz: lentinan nevű polyszacharidot, pantoténsavat, biotint.
  • Mire jó? Vírusos és daganatos betegségek megelőzésére, bőr- és hajápolásra.
  • Tipp: ne mosd meg! Ha nem jutsz hozzá frissen, válaszd inkább a szárított változatot!
  • Milyen gyakran fogyaszd? Szárított formában fűszerként minél gyakrabban.

Fűszerek

Gyömbér

  • Tartalmaz: éterikus olajokat és keserűanyagot.
  • Mire jó? Szabályozza a gyomorműködést, az emésztést, és véd a vér besűrűsödésétől.
  • Tipp: utazással kapcsolatos betegségeknél, rosszulléteknél minden gyógyszernél jobban hat. A frissen szelt gyömbér kompótban is finom. Aromaként a kínai ételekhez használd bőkezűen!
  • Milyen gyakran fogyaszd? Fűszerezéshez mindig legyen kéznél friss gyömbér!

Lepkeszeg - görögszéna

  • Tartalmaz: a vitaminhoz hasonló cholin nevű anyagot, fehérjét, vasat, éterikus olajokat.
  • Mire jó? Segít megelőzni az artériák elmeszesedését, vitalizál, fitten tart.
  • Tipp: teaként is ihatod - dohányosoknál ez a módszer tisztítja a mérgekkel telítődött légutakat. Szárított leveleit vagy magjait zöldségételekhez használhatod.
  • Milyen gyakran fogyaszd? Teaként naponta.

Pepperoni

  • Tartalmaz: kapszaicint és béta-karotint.
  • Mire jó? Jó hatással van a légutakra, serkenti az agyműködést, boldogsághormonokat szabadít fel.
  • Tipp: savanyúságként is kiváló, egyébként apróra vágva fűszerként használd!
  • Milyen gyakran fogyaszd? Amíg nem fáj - akármilyen gyakran.

Zsázsa

  • Tartalmaz: C-vitamint, káliumot, kalciumot, vasat, foszfort, béta-karotint.
  • Mire jó? Tisztítja a vesét és a húgyhólyagot, erősíti az összes szervet. Hatásos náthamegelőző.
  • Tipp: magról növeszd az ablakban, egy cserépben, ha "beért", frissen vágva szórd vajas kenyérre vagy saláta tetejére!
  • Milyen gyakran fogyaszd? Naponta egyszer.

Gyümölcsök

Alma

  • Tartalmaz: rostanyagokat, vitaminokat.
  • Mire jó? Csökkenti a vérnyomást, megöli a vírusokat. Mivel a glükózszintet szabályozza, a vércukorszintet is stabilan tartja. Gyorsan eltelít, tehát csökkenti az étvágyat.
  • Tipp: a legtöbb vitamin a héjában van. Nyersen, párolva és sütve is érdemes fogyasztani.
  • Milyen gyakran fogyaszd?  "Napi egy alma elűzi az orvosodat" - tartja a mondás.

Édescseresznye

  • Tartalmaz: káliumot, magnéziumot, foszfort és még egy sor ásványi anyagot B1-, B2- és B3-vitamint.
  • Mire jó? Segít a fognövekedésben és az idegrendszer felépítésében. A cseresznye-kúra jó székrekedés ellen, a cseresznyelé pedig leviszi a lázat.
  • Tipp: keverd salátába vagy natúr joghurtba!
  • Milyen gyakran fogyaszd? Szezonjában naponta.

Grépfrút

  • Tartalmaz: speciális polyszacharidokat és folsavat.
  • Mire jó? Csökkenti a vér koleszterinszintjét.
  • Tipp: joghurttal szuperegészséges.
  • Milyen gyakran fogyaszd? Kétszer egy héten.

Vörös áfonya

  • Tartalmaz: nagy adag pektint és karotint.
  • Mire jó? Húgyúti fertőzések esetén szinte gyógyszer. Reumatikus fájdalmakra és étvágytalanságra is ajánljuk.
  • Tipp: vörösáfonya-kompót teljes kiőrlésű lisztből készült palacsintával!
  • Milyen gyakran fogyaszd? Ha hozzájutsz frissen, ne habozz!

Gabonafélék

Barnarizs

  • Tartalmaz: háromszor annyi ballasztanyagot, kétszer annyi ásványi anyagot, mint a fehér rizs és nyolcféle létfontosságú aminosavat.
  • Mire jó? A legjobb köret annak, aki jól működő emésztésre vágyik, ráadásul egy csészényi főtt rizs csak 82 kcalt tartalmaz.
  • Tipp: gomba főzőlevével készítsd el - nagyon ízletes!
  • Milyen gyakran fogyaszd? Hetente egyszer-kétszer.

Csicseriborsó

  • Tartalmaz: minden hüvelyesnél több szénhidrátot, káliumot és kalciumot.
  • Mire jó? Segít a csontritkulás megelőzésében, erősíti a szívizomzatot.
  • Tipp: ha hagyd kicsit kicsírázni, még több vitamin- és hormonfajta lesz megtalálható benne. Nassolni vágyók pirítsák meg!
  • Milyen gyakran fogyaszd? Havonta többször.

Disznóparéj - amarant

  • Tartalmaz: vasat, lysin nevű aminosavat.
  • Mire jó? Erősíti az immunrendszert, és aktiválja az anyagcserét. A legújabb kutatások szerint erősíti az idegrendszert, és serkenti a gondolkodást.
  • Tipp: reformboltokban, biopiacokon lisztté őrölve vagy frissen kapható.
  • Milyen gyakran fogyaszd? Néhanapján keverje a sütőliszthez!

Zab

  • Tartalmaz: rengeteg fehérjét és fontos aminosavat.
  • Mire jó? Kiváló energiaforrás, ezért teljesítménysportot űzőknek természetes doppingszer. Növeli az izomerőt.
  • Tipp: zabpehely és tej - a legjobb napindító reggeli.
  • Milyen gyakran fogyaszd? Szinte kötelező a napi reggeli adag.

Húsfélék

Csirkemell

  • Tartalmaz: vasat, sok B1-, B2-vitamint, niacint és folsavat.
  • Mire jó? Segíti a vérképződést és a látást. Természetesen magas fehérjetartalma miatt az edzés napján ajánlott.
  • Tipp: wokban, zöldségekkel pirítva isteni, de salátára kockázva is megteszi.
  • Milyen gyakran fogyaszd? Hetente maximum egyszer-kétszer.

Hering

  • Tartalmaz: omega-3 zsírsavat, tyrosin nevű aminosavat.
  • Mire jó? Szív- és érrendszeri megbetegedések ellen véd, fájdalomcsökkentő hatása van, ugyanakkor a szellemi fittségért is felelős.
  • Tipp: vajas kenyérre hagymásan-savanyúan kiváló.
  • Milyen gyakran fogyaszd? Mondjuk, minden pénteken.

Makréla

  • Tartalmaz: omega-3 zsírsavat, D-vitamint és biotint.
  • Mire jó? Segít a vérnyomásproblémák, az artritis, az asztma, a krónikus tüdőgyulladás, az allergiák és a fejfájás megelőzésében. Serkenti a kalcium-anyagcserét.
  • Tipp: frissen vagy füstölten delikatesz.
  • Milyen gyakran fogyaszd? Hetente egyszer-kétszer.

Tejtermékek

Sajt

  • Tartalmaz: csontvédő kalciumot és cinket, B12-vitamint.
  • Mire jó? Erősíti a csontokat és a fogakat, valamint az immunrendszert.
  • Tipp: egy pohár száraz vörösborral aromája jól élvezhető.
  • Milyen gyakran fogyaszd? Minden tálon rajta kellene lennie, ám lehetőleg tarts mértéket!

Natúr joghurt

  • Tartalmaz: tejsavbaktériumokat.
  • Mire jó? Védi a bélflórát, serkenti a bélműködést, erősíti a sejteket és az immunrendszert.
  • Tipp: a legjobb és legízletesebb, ha mi magad készíted el.
  • Milyen gyakran fogyaszd? Napközben is, akár többször.

Italok

Ásványvíz

  • Tartalmaz: kloridot, káliumot, kalciumot, magnéziumot, nátriumot.
  • Mire jó? Tartalmazza a legfontosabb ásványi és nyomelemeket, amelyekre szervezetünknek naponta szüksége van, de elsősorban folyadék, amiből naponta 2,5 litert használunk el.
  • Tipp: váltogasd az ásványvízfajtákat, ügyelj arra, hogy ne csak egyfélét fogyassz!
  • Milyen gyakran fogyaszd? Naponta és 1-2 liternyit.

Narancslé

  • Tartalmaz: C-vitamint.
  • Mire jó? Legyőzi a vírusfertőzéseket, megöli a baktériumokat. Főleg dohányosok szenvednek C-vitamin-hiányban, nekik tehát különösen ajánlott.
  • Tipp: a frissen facsart narancslé rostokban gazdag.
  • Milyen gyakran fogyaszd? Naponta csavarj magadnak friss narancsból egy pohárnyi narancslevet.

Vörösbor

  • Tartalmaz: polyfenolt és vasat.
  • Mire jó? Segít mindenféle szív- és érrendszeri megbetegedés megelőzésében, ugyanakkor jó baktériumölő hatású.
  • Tipp: étkezéskor egy pohárka vörösbor szabályozza az étvágyat.
  • Milyen gyakran fogyaszd? Naponta egy pohárnyit étkezésekhez - semmiképp sem többet!
Forrás: InforMed

 


Miért fontos sok vizet inni?
Az emberi szervezet nagy százalékban tartalmaz vizet, melyből a nap során sokat veszít. Nagyon fontos, hogy pótoljuk, de miért és hogyan?   tovább Tovább
3 laktató, de karcsúsító recept
Szeretnél leadni néhány kilót, esetleg diétádhoz keresel finom ételeket? Receptjeink kalóriaszegények, de laktatnak, így anélkül fogyhatsz, hogy éheznél.  tovább Tovább
Hűsítő italok a nyár végére is
A nagy melegben mindenkinek jól esnek a friss italok. Receptjeinket akkor vetheted be, ha vendégeidet egészséges szomjoltókkal akarod meglepni.  tovább Tovább


megosztom:
Add a Startlaphoz twitter myspace

táplálkozás Mindent a gyógynövényekről! (x) Tena Lady – kérj ingyenes termékmintát! (x) Beach Boys - először Magyarországon! (x) Lehet élni fájdalom nélkül! (x) TENA Nedves mosdatókesztyű (x) Alvászavar? Tudj meg róla többet! (x) Íme az új Peugeot 508! (x) Hajmosás víz nélkül?! (x)



Csak röviden
Tovább
 
Kiemelt témáink
Alzheimer-kór
Alvászavar
Depresszió
Fájdalom nélkül
Inkontinencia
Mentális frissesség
Mióma


hirdetés

hirdetés


hirdetés

hirdetés