Bejelentkezés
egy korosztály találkozóhelye
2017. May 29. Monday, Magdolna   |  Legyen ez a kezdőlapom Legyen ez a kezdőlapom
Főoldal
Főoldal  |  
Segítség
Segítség  |  
Keresés
Keresés 
 
 

Hány kalóriát égethetsz el, ha biciklizel?

2012.05.26. | Lám Luca
A bicikli nemcsak közlekedésre jó, hanem bevett fogyókúrás eszköz is. Melyik biciklitípussal érheted el a legjobb eredményt?
megosztom:
Add a Startlaphoz twitter myspace

hirdetés

Míg régen a bicikli olyan volt, mint a szamár, csomagokat szállítottak rajta, és egyszerű közlekedési eszközként használták, mára a bringázásnak számtalan formája ismert. Eredeti funkciójából természetesen mit sem veszített, hiszen ma is közlekedhetsz biciklivel, emellett azonban célzottan használhatod edzésre, de tekerhetsz rajta párosan is. A különböző biciklifajták hatása is eltérő, ám összességében elmondható, hogy a bicajozás nagyon egészséges mozgástípus. Különösen akkor ajánlott, ha sokat fáj a térded, hiszen a tekerés megerősíti a combizmaidat, így azok átveszik a térdekről a terhelést.

Bringafajták és hatásaik

A biciklizés formálja az alakod, és fogyaszt is. Hogy melyik típus mennyi kalóriát éget el, az nyilván függ a tekerés intenzitásától és attól, hogy mennyi ideig bírod. De minden fajtáról elmondható egy általános adat, amely alapján kiválaszthatod a neked megfelelőt.

City-bike

A városi kerékpárokat úgy alakították ki, hogy könnyű szerkezetük és megfelelően széles kerekeik lehetővé tegyék a gyors és hatékony városi tekerést. Könnyű vele irányt változtatni, és a szűk helyeken is elfér. Ha közlekedésre használod, de a kiindulási pont és a célállomás között nincs 30 percnél nagyobb távolság, akkor csak azt éred vele, hogy szervezeted két teljes napig gyorsabban égesse a zsírt. Ha azonban egyhuzamban tekersz vele egy órán át, akkor akár 230 kalóriát is elégethetsz vele.

Mountain-bike

A hegyi biciklit, mint a nevében is benne van, hegyi utakra tervezték. Váltóinak köszönhetően a nagyon meredek terepen is jól tartható a sebesség, hiszen minél nagyobb fokozatra váltasz, annál gyorsabban tekersz. És minél többet tekersz, annál kisebb a terhelés. A változatos terepnek köszönhetően egy egyórás túra alatt akár 600 kalóriát is elégethetsz vele.

Tandem

A tandem különlegessége, hogy ketten ültök rajta, így ketten is tekeritek. Formáját azonban úgy alakították ki, hogy ha nem egyformán erőteljes emberek ülnek rajta, akkor is egyenletesen osztja el a terhelést. Így remek kardioedzést biztosít, mellyel egy óra alatt akár 400 kalóriát is elégethetsz.

Szobabicikli

Az otthoni szobabicikli nagyon jó találmány azoknak, akik valóban képesek rábírni magukat az otthoni testmozgásra. Gyakori ugyanis, hogy a nagy elhatározásokból szép lassan negyedórás, kényelmes kis tekerések lesznek a tévé előtt; ez azért sem hatékony, mert nem elég intenzív, és azért sem, mert a hatékony zsírégetéshez koncentráció szükséges.

Terembicikli

A csoportban, edzővel végzett biciklizés ezzel szemben hihetetlen edzettséget nyújt. A bicikliket úgy alakították ki, hogy a kormányt és az ülés pozícióját változtatni lehessen, s ennek hatására minden izomcsoportot külön-külön megdolgozhatsz. Egy-egy edzésen akár 640 kalóriát is elégethetsz.


Hatékony úszás edzésterv nőknek
Az úszás nincs korhoz kötve, sőt, ahogy éveid száma növekszik, egyre ajánlottabb mozgásforma a tudatos úszás - erősít, fogyaszt, de kíméli a szervezeted.  tovább Tovább
Kímélő fitness-tippek kezdőknek
Ha eddig nem éltél túl aktív életet, de most mindenképpen szeretnél belépni a sportolók közé, akkor tippjeink neked szólnak!  tovább Tovább


megosztom:
Add a Startlaphoz twitter myspace

bicikli sport



Tavaszi megújulás

hirdetés


hirdetés