Dohányzol? Ezt idd, hogy elkerüld a tüdőrákot!
I-Hsin Lin és még néhány kutató a taiwani Chung Shan Orvosi Egyetemről vezetik a tanulmányt, melyet Lin január 12-én mutatott be a Tüdőrák molekuláris eredete című konferencián, melyet az Amerikai Rákkutató Szövetség és a Nemzetközi Tüdőrák Szövetség közösen tartottak.
Lin csapata 510 esetet tanulmányozott, köztük 170 olyat, akiknél tüdőrákot diagnosztizáltak. Kérdőívek segítségével meghatározták a cigarettázási és zöld tea fogyasztási szokásaikat, valamint a genotípusukat.
Azt találták, hogy az egész csoportból, a zöld teát nem fogyasztóknak ötször nagyobb esélye a tüdőrákra, mint azoknak, akik naponta legalább egy pohár zöld teát isznak. Ha csak a dohányzókat vesszük, a teát nem fogyasztóknál tizenháromszor nagyobb a valószínűsége, hogy kialakul a rák. Az eredmények emellett azt is megmutatták, hogy a genetika ugyancsak szerepel a kockázati tényezők között.
– A tanulmányunk talán utat mutat arra, hogy tüdőrák esetében, a dohányzás következtében kialakult karcinogenezis folyamatát és a rák környezetét megváltoztathatja a zöld tea fogyasztása.
A bejelentésre reagálva több egészségügyi szervezet úgy nyilatkozott, hogy továbbra is a legjobb út a tüdőrák elkerülésére, ha leszokunk a dohányzásról, amivel Lin egyet értett.























