Advertisement
Bejelentkezés
egy korosztály találkozóhelye
2010. szeptember 7. kedd, Regina   |  Legyen ez a kezdőlapom Legyen ez a kezdőlapom
Főoldal
Főoldal  |  
Segítség
Segítség  |  
Keresés
Keresés 
 

Bizonyítottan javítja a memóriát!

2010.02.04. | Ötvenentúl.hu
Tudósok megtalálták az első kézzel fogható bizonyítékot arra, hogy az áfonya, amely az antioxidánsok és az úgynevezett fitokemikáliák egyik leggazdagabb forrása, javítja a memóriát.
megosztom:
Add a Startlaphoz twitter myspace

A tanulmány keretein belül Robert Krikorian és munkatársai átfogó, embereken végzett kísérleteikkel rámutattak arra, hogy az áfonya tényleg kiérdemelte növekvő népszerűségét. A laboratóriumi állatokkal kapcsolatos előző tanulmányok ugyanis felvetették, hogy az áfonya fogyasztása segíthet fellendíteni a memóriát idősebb embereknél. Mindazonáltal egészen mostanáig meglehetősen kevés tudományos anyag állt rendelkezésre a témában, ezért a kutatási terület kiszélesítéséhez egy 70 éves korúakból álló, korai memória zavaroktól szenvedő önkéntesek egy csoportja két hónapon keresztül mintegy két- két és fél csészényi áfonyalevet ivott, míg a kontrollcsoport csupán üdítőt fogyasztott. Az eredmény meglepő volt, mivel az áfonyalevet naponta ivó csoportban jelentős fejlődést tapasztaltak a memóriateszteknél.

- Az eredmények bíztatóak és felvetik, hogy az áfonya dús táplálkozás megelőzi vagy csillapítja az idegek elváltozásait. – olvasható a jelentésben a Medipress oldalán.

A tanulmányról szóló jelentés a Mezőgazdaság és Élelmiszer Kémia újságjában jelent meg és a Cincinnati Egyetem, az Amerikai Agrárkultúra Minisztérium, és a Kanadai Mezőgazdasági Minisztérium részvételével készült.



megosztom:
Add a Startlaphoz twitter myspace

gyümölcs memória Természetes fájdalomcsillapítás (x) megelőzés Minden, amire egy fiatalos nagyinak szüksége lehet (x) áfonya Nem szívesen beszélsz róla? Az inkontinencia nálunk nem tabu! (x)

Mondd el véleményed!   Legyél te az első!


Csak röviden
 
Kiemelt témáink
Nyári melléklet
Nagyiklub
Gyógynövénytár
Képgaléria
Fájdalom nélkül
Tudtad?
Emlorak?
Védd a szíved!

hirdetés


hirdetés