Bejelentkezés
egy korosztály találkozóhelye
2017. April 23. Sunday, Béla   |  Legyen ez a kezdőlapom Legyen ez a kezdőlapom
Főoldal
Főoldal  |  
Segítség
Segítség  |  
Keresés
Keresés 
 

Tuti módszerek stressz ellen

2011.04.01. | Lám Panni
Egy kicsit túlterhelted magad az utóbbi időben? Szeretnéd megtalálni vagy megtartani lelki egyensúlyod? Íme 6 egyszerű tipp, hogy megszabadulj a feszültségtől.
megosztom:
Add a Startlaphoz twitter myspace

hirdetés

A negatív stressz akkor jelentkezik, ha folyamatosan kihívásoknak vagyunk kitéve anélkül, hogy fellélegezhetnénk. Ilyenkor a feszültség felhalmozódik testünkben és számtalan fizikai problémát okozhat a fejfájástól, a magas vérnyomáson és az alvászavarokon át, a gyomor- vagy mellkasfájdalomig. Ötvenen felül a stressznek még összetettebb hatásai vannak, hiszen a szervezet ellenálló képessége csökken, illetve egy adott problémára koncentrálódik.

Mit tehetsz azért, hogy helyesen manőverezz számtalan megoldásra váró problémád között? Mit tehetsz azért, hogy rohanó világunk ne sodorjon magával? Íme néhány tanács lelki egyensúlyod megőrzésére:

1. Mozogj rendszeresen!

A mozgás nemcsak izmaid feszültségét enyhíti, de serkenti az endorfin termelődést, ami hangulatodat is javítja. Ha nincs időd rendszeres foglalkozásokra vagy lazító testmasszázsra járni, ez a néhány, bárhol elvégezhető gyakorlat összesen napi húsz percedbe kerül.

Próbáld ki

Felkelés után végezz néhány frissítő, karkörzéssel egybekötött légzőgyakorlatot, ami a vérkeringést serkenti és felébreszt. Néhány óvatos fej-majd derékkörzés izmaidat teszi rugalmassá.

Napközben két alkalommal szakíts tíz-tíz percet a következő, vérkeringést serkentő és izomlazító gyakorlatokra - mindet ismételd meg ötször egymás után.

  • Emeld fel a karod mellmagasságba a tested előtt és egyik kezeddel fogd meg a másik csuklód. Guggolj le és lassan egyenesedj fel egyenes háttal.
  • Állj egyenesen és emelkedj lábujjhegyre, majd állj a sarkadra.
  • Vállszélességben terpeszd szét a lábad, kezeddel támaszd meg hátul a derekad és kényelmesen dőlj hátra.
  • Emeld könyököd a füled mellé, kulcsold össze a kezed a tarkódon, és feszítsd a könyököd hátra, majd érintsd össze az arcod előtt.
  • Nyújts ki a karod kétoldalt, szorítsd ökölbe a kezed és hajlítsd csuklód lefelé - majd nyitsd ki a tenyered és feszítsd a kezed felfelé.
  • Végezz néhány fejkörzést, majd ujjhegyeiddel masszírozd meg tarkód és halántékod.

2. Frissülj fel lelkileg!

Legyen ez egy beszélgetés a barátnőddel, egy kiadós úszás, kártyaklub, egy témába vágó lap fellapozása vagy bármi más, amivel a fáradt gőzt kieresztheted, a kulcs a rendszerességben rejlik. Hetente legalább egyszer találj alkalmat arra, hogy olyasmivel foglalkozz, ami lélekben melegít, biztonságot ad, és a mindennapi taposómalomban kitartásra ösztönöz.

3. Légy pozitív! 

Vegyél egy füzetet és hetente legalább három alkalommal figyeld magad a nap folyamán, este pedig szánj húsz percet arra, hogy feljegyezd gondolataid az alábbi szempontok szerint.
Ha negatív gondolatod támadt, próbálj érvelni annak ellentéte mellett.
Ahelyett, hogy arra gondolnál, mi mehet tönkre, kérdezd meg magad, mit tennél, ha mégis jól sikerülne az adott törekvés.
Sorolj fel öt dolgot, amit elértél, ami boldoggá tesz (tiszta otthon, egy új recept kipróbálása, megnevettetted a szomszédot, valami, amiben nagy gyakorlatot szereztél, amiért mások szeretnek és tisztelnek).
Tűzz ki reális célokat, és minden alkalommal írd le, hogy az adott időszakban mit tettél ennek elérése érdekében, illetve hogyan próbálod uralni a kihívásokat.

4. Fogadd el a korlátaid!

Minden erőfeszítésed ellenére történhetnek váratlan dolgok, amelyeket nem tudsz befolyásolni. Ahelyett, hogy elkeserednél, vagy folyton ezeken rágódnál, összpontosíts arra, amire képes vagy, és amit már elértél.

5. Pihenj és aludj eleget!

Biztosíts testednek időt a regenerálódásra. Néhány tipp, hogy könnyebben elaludj:

  • kérd meg a párod vagy a gyereket, hogy kamillás krémmel körkörös mozdulatokat végezve masszírozza meg a hátad. Két ujjának begyével külön-külön körözzön minden csigolyádon, a nyakadtól indulva gerinced teljes hosszában le és fel. Tenyerével pedig ütögesse meg gyengéden a vállaid, majd hüvelykujjával nyomogassa meg a nyakad és a halántékod,
  • este hat után csak könnyű ételeket fogyassz,
  • lefekvés előtt vegyél egy forró fürdőt és tégy a vízbe egy kávéskanál levendulaolajat,
  • készíts jóéjszakát-teát: gyógynövényboltban vegyél egy-egy csomag levendulavirágot és orbáncfüvet, vagy kamillát és komlót, keverd össze őket, forrázd le, hagyd állni tíz percig, ízesítsd egy kávéskanál mézzel és lassan kortyold el.

6. Ügyelj az egészséges táplálkozásra!

Könnyű vacsoratippek a stresszoldás jegyében.

  • Egy tányér zöldfőzelék egy főtt tojással.
  • Kockázz fel 1 paradicsomot, egy ujjnyi szelet sajtot, tépkedj rá egy  marék sóskalevelet, hints bele szezám- vagy fenyőmagot, öntözd meg egy teáskanál balzsamecetettel és olívaolajjal. Fogyassz mellé egy vékony szelet teljes kiőrlésű kenyeret.
  • Egy tányér spenót, mellé egy vékony szelet roston sült csirkemell.
  • Paradicsom és  mozzarellakarikák bazsalikommal.
  • Egy kis tál majoránnás rizs és egy vékony szelet párolt hal citromfűvel meghintve.

Rosszul alszol?
Forgolódsz, felébredsz, vagy éppen képtelen vagy felkelni? Napközben alig élsz, de este kipattan a szemed?  tovább Tovább


megosztom:
Add a Startlaphoz twitter myspace

megelőzés kezelés táplálkozás stressz tippek



Csak röviden
Tovább
 
Kiemelt témáink
Alzheimer-kór
Alvászavar
Depresszió
Rá ne fázz!
Fájdalom nélkül
Inkontinencia
Mentális frissesség
Mióma


hirdetés

hirdetés


hirdetés

hirdetés