Bejelentkezés
egy korosztály találkozóhelye
2017. August 16. Wednesday, Ábrahám   |  Legyen ez a kezdőlapom Legyen ez a kezdőlapom
Főoldal
Főoldal  |  
Segítség
Segítség  |  
Keresés
Keresés 
 

Nem mindegy, hogyan mosol fogat

2011.03.25. | Ferenczy Mária
A reggeli és esti fogmosás a legtöbbeknek szerencsére már nem kérdés. De vajon helyesen csinálod?
megosztom:
Add a Startlaphoz twitter myspace

hirdetés

A fogmosás fontossága már gyerekkorban az élet és a mindennapok részévé válik, jó esetben reggel és este mindenki megmossa a fogát. A fogak épsége, szépsége természetesen nem csupán a szájhigiéné és a táplálkozás minőségének kérdése, hiszen genetikai adottságaink is befolyásolják, hogy milyen minőségűek és fehérségűek a fogaink. Azzal azonban egyáltalán nincs mindenki tisztában, hogyan kell helyesen fogat mosni.

A jó fogkefe fontossága

A magyarországi, egy főre jutó fogkefe- és fogkrémfogyasztás erősen elmarad az európai átlagtól, ami nemcsak azt tükrözi, hogy sajnáljuk a pénzt a fogainktól, hanem azt is, hogy sok fogápolással kapcsolatos dologgal még mindig nem vagyunk tisztában. Az elhasznált, szanaszét álló sörtéjű fogkefe például többet árt, mint használ. A szétálló szálak felsérthetik az ínyt, és formájuk elveszítése miatt egyáltalán nem megfelelően tisztítják a fogakat, illetve a fogak közti réseket. Így hiába mosod meg a fogaidat naponta többször a jól bevált fogkeféddel, a fogkő- és lepedékképződés ugyanúgy elindulhat a szádban, mintha köszönő viszonyban sem lennél fürdőszobád ezen lakójával.

A beteg fogkefe eltávolítása

A fertőző betegségek után mindig cserélj fogkefét. És nem csupán azért, mert ezzel javítod az elszomorító statisztikákat, hanem azért is, mert a fertőzött fogkefe könnyen visszafertőzheti a szervezeted. És ez nem csupán a száj betegségei, hanem például nátha után is fontos.

A három alappillér:

  • rendszeres fogmosás,
  • a fogak közti rések rendszeres kitisztítása,
  • rendszeres fogászati ellenőrzés.

Ne dörzsölj!

A fogak erőteljes dörzsölése nem feltétlenül eredményes. Ha erős sörtéjű fogkefével csinálod, felsértheted az ínyedet, ráadásul hosszú távon koptatod a fogaidat védő fogzománcot is. A rossz dörzsölési technika jele, ha fogkeféd sörtéje már néhány hét alatt elkopik, vagy szétáll.

Sose hagyd ki este!

Az esi fogmosás különösen fontos, hiszen éjjel sokkal kevesebb nyál termelődik a szájban, így a lepedék sokkal intenzívebben károsíthatja a fogakat. 

Vigyázat!

Nem köztudott, hogy a fogínybetegségek és az állapotromlás megelőzése nemcsak esztétikai szempontból fontos, hanem azért is, mert amennyiben nem kezeltetjük magunkat, a tünetek állandósulhatnak, és a betegség előrehaladtával súlyos egészségkárosító következményekkel is számolnunk kell (ilyenek: a gócok okozta szívbelhártya-gyulladás, ízületi panaszok, emésztési zavarok, bőrgyógyászati betegségek).

Fogkőfellazítás

A fogkő fellazítása nagyon fontos, így az erre kitalált mozdulatokat építsd be mindennapi fogmosási technikádba. A fogkefét mindig pirosból fehérbe, azaz az íny irányából a korona irányába mozgasd. Könnyed mozdulatokat alkalmazz, hiszen a cél nem az íny felsértése.

Hány fogat mosol egyszerre?

A legtöbben egy oldalt egyszerre mosunk, holott a szakemberek azt ajánlják, egyszerre mindig csak 2-3 foggal foglalkozzunk. Figyelj tehát, hogy módszeresen, szép sorban haladj a fogaidon, a vízszintes, egész fogsort érintő sikálás helyett.

A fogak belső fele

A fogak belső oldalán képződik leggyorsabban a fogkő, hiszen ezekhez a területekhez férünk hozzá a legnehezebben. Gondosan dörzsöld meg az alsó és a felső fogsorod belső felét is, különös gondot fordítva az első, metsző fogak belső oldalára.


4 tuti recept, ha fáj a fogad!
Nem kell éhezned csak azért, mert a rágás nehezedre esik. Ezek a receptek finomak, táplálóak, és garantáltan nem törik beléjük a fogad.  tovább Tovább
Megdöbbentő tévhitek a fogkeféről!
Talán nem is gondolnád, hogy az egyik leggyakrabban használt higiéniai eszközöd, a fogkeféd is veszélyeztetheti az egészségedet…  tovább Tovább


megosztom:
Add a Startlaphoz twitter myspace

megelőzés fogápolás



Csak röviden
Tovább
 
Kiemelt témáink
Alzheimer-kór
Alvászavar
Depresszió
Rá ne fázz!
Fájdalom nélkül
Inkontinencia
Mentális frissesség
Mióma


hirdetés

hirdetés


hirdetés

hirdetés