Bejelentkezés
egy korosztály találkozóhelye
2017. June 24. Saturday, Iván   |  Legyen ez a kezdőlapom Legyen ez a kezdőlapom
Főoldal
Főoldal  |  
Segítség
Segítség  |  
Keresés
Keresés 
 

5 jel, hogy B2-vitamin hiányod van

2009.02.23. | Lám Luca
A legtöbb szó a C-vitaminról esik, holott a B2-vitamin többek között erős rákmegelőző. De mit okoz, ha nem fogyasztasz belőle eleget?
megosztom:
Add a Startlaphoz twitter myspace

hirdetés

A sárgászöld, fluoreszkáló pigmentet, a B2-vitamint 1879-ben fedezték fel. Jelentőségére azonban csak a 30-as években ébredtek rá. 1935-ben állították elő először mesterségesen.

A riboflavin (ezen a néven találhatod meg leggyakrabban a táplálék-kiegészítők és a vitaminozott élelmiszerek címkéin) a B-komplex vitaminok egyik tagja. Ezek a vitaminok mind fontos szerepet játszanak az anyagcserében - olvasható a Medipress oldalán. A riboflavin a többi B-vitaminhoz és a C-vitaminhoz hasonlóan vízben oldódik.

Mire jó a B2-vitamin?

A B2-vitaminra azért van szüksége a szervezetnek, hogy az elfogyasztott ételekben található kalóriát (a fehérjékből, zsírokból és szénhidrátokból) a glükóz révén felhasználásra alkalmassá tegye a sejtek számára. Nagyon fontos a szervezet több szövetének a felépítéséhez is.

A vitamin fontos szerepet játszik az antioxidánsok védelmében is. Az antioxidáns olyan anyag, mely gátolja a szabad gyökök működését. Ezek a szabad gyökök egy sor biológiai károsodásért felelősek, melyek közül a leghangsúlyosabb a rák.

A riboflavin tartja egészségesen a hajat, a bőrt és a körmöket. Kutatások arra is utalnak, hogy előnyös lehet a hályog kezelésében is

Mennyire van szükség?

Az élelmiszerek és táplálék-kiegészítők riboflavintartalmát milligrammban adják meg. A különböző életkorú emberek számára ajánlott mennyiség több faktortól függ, mint például a vitamin kiválasztódása a vizeletben, a vörösvérsejtszám, és más, összetettebb tényezők. Az elveszített mennyiség pótlása miatt a várandós és szoptatós anyáknak több riboflavint kell fogyasztaniuk. A felnőtt nőknek 1,1 mg, a felnőtt férfiaknak 1,3 mg riboflavinra van szükségük naponta. Ezt nagyjából fedezi két tál, vitaminnal dúsított gabonapehely. A terhesség alatt napi 1,4 mg, szoptatáskor 1,6 mg riboflavin szükséges

Miben található B2-vitamin?

A riboflavin kötött formában sok élelmiszerben megtalálható. Sötétzöld levelű zöldségekben, húsban és tejtermékekben, melyek általánosságban remek forrásai a vitaminnak. Napjainkban sok reggelizőpelyhet és kenyeret dúsítanak ezzel a vitaminnal. Ellenőrizd a termékek címkéjét, és válaszd azt, amelyhez B2-vitamint adagoltak. A szénhidrát-források közül részesítsd előnyben a teljes kiőrlésűeket és a finomítatlan termékeket az egészséges riboflavin-bevitel biztosítására. A legjobb riboflavin-források: az élesztőkivonat, a tojás és a báránymáj.

Melyek a B2-vitamin hiány jelei?

Mivel a szervezet nem raktároz nagy mennyiségű riboflavint, a hiányállapot kialakulhat, ha tartósan nem veszel magadhoz elegendő mennyiséget. Általában más B-vitaminok hiányával együtt jelentkezik.

A hiány korai jelei közé tartozik a

  1. fénykerülés,
  2. könnyezés,
  3. égő érzés és viszketés a szemekben,
  4. az ajkak és a nyelv fájdalmai,
  5. később az ajkak, a szájzugok és a bőr berepedezik, a nyelv bedagad. 

Mennyi a túl sok?

Naponta maximum 200 mg fogyasztható, habár a szájon át szedett magasabb dózisokat sem tartják mérgezőnek. A többi B-vitaminhoz hasonlóan a B2-vitamin is a vizeletben választódik ki. Ha riboflavinos kiegészítőket fogyasztasz, a vizeletedet sötétebbre színezheti.

A javasoltnál többet ne fogyassz riboflavinból. Amennyiben túladagolásra gyanakszol, fordulj orvoshoz.


8 érdekes tény a vitaminokról
Szedj rendszeresen vitamint! No de mennyit és hogyan? Milyen betegségeket előzhetsz meg vele? Egyáltalán, mióta ismerjük a vitaminokat?  tovább Tovább
Vitaminok - keveset, de okosan
A vitaminok életfontosságú elemei szervezetünk. Bizonyos fajtáit nem tudod magad előállítani, így gondoskodnod kell a megfelelő utánpótlásról.   tovább Tovább


megosztom:
Add a Startlaphoz twitter myspace

tünet betegség vitamin



Csak röviden
Tovább
 
Kiemelt témáink
Alzheimer-kór
Alvászavar
Depresszió
Rá ne fázz!
Fájdalom nélkül
Inkontinencia
Mentális frissesség
Mióma


hirdetés

hirdetés


hirdetés

hirdetés