Bejelentkezés
egy korosztály találkozóhelye
2017. June 28. Wednesday, Irén, Levente   |  Legyen ez a kezdőlapom Legyen ez a kezdőlapom
Főoldal
Főoldal  |  
Segítség
Segítség  |  
Keresés
Keresés 
 

8 + 1 tipp a hatékony edzésért

2009.01.11. | Ötvenentúl.hu
Nem telik személyi edzőre, egyedül pedig képtelen vagy hajtani? Nincs, ami motiváljon? Tippjeink segíthetnek! Le a kilókkal!
megosztom:
Add a Startlaphoz twitter myspace

hirdetés

1. Keress edzőtársat!

A személyi edzőnek az egyik legnagyobb előnye, hogy elszámoltat a gyakorlatok végzésével. Egyszerű és nem utolsósorban olcsó megoldás ezzel szemben, ha baráti körödből keresel megbízható partnert, akivel kölcsönösen ellenőrizhetitek egymást.

2. A rövidebb edzések éppoly hatékonyak lehetnek, mint a hosszabbak!

Biztosan mindenki szeretne akár 45 percet is egyfolytában edzeni, de a mai felfokozott életvitel, a sok időt igénylő munkahelyek vagy éppen az életkor adta erőnlét erre nem mindenkinek ad lehetőséget. Vizsgálatok szerint már a 10-15 perces rendszeres edzés is erősít, és biztosíthatja a jó közérzetet.

3. Nem szükséges edzőterembe járni!

Könnyű kifogás a nem mozgásra, ha arra hivatkozol, hogy nem szereted az edzőtermeket. A súlyzógyakorlatok legalább olyan eredményesek. Otthon is lehet edzeni, akár még felszerelés nélkül is.

4. Tedd változatossá a gyakorlatokat!

A napi rutin megváltoztatása elejét veszi, hogy a szervezet alkalmazkodjon a gyakorlatsorokhoz. Pár nap alatt különféle izomcsoportokat lehet megmozgatni, ha például a kardioedzések közé beiktatsz súlyemelést is. Az eredmény is gyorsabban látható és érzékelhető lesz.

5. Tedd intenzívebbé az edzéseket!

Mind az erő, mind a teljesítmény nő, ha emeled az edzések intenzitásának szintjét. Gyakran előfordul, hogy valaki megelégszik a korábbi szinttel, és megreked annál. Nem árt például azoknak, akik súlyzóznak, 1-2 kilóval többel edzeni, vagy csak 1-2 perccel meghosszabbítani magát az edzést, a hatás nem marad el.

6. Légy tisztában a kifogásaiddal, és előzd meg őket!

A személyi edzők jól ismerik a különböző kifogásokat. Ha valaki a maga trénere, úgy léphet fel hatásosan ez ellen, ha előre összeírja a lehetséges kifogásokat, majd újra átnézi, és egyenként megcáfolja őket.

7. Tedd élvezetessé az edzést!

Talán a leggyakoribb kifogás az unalom. A személyi edző ilyenkor változtat a gyakorlatokon, de magad is megteheted ezt. 30 perces futópad helyett sétálj, túrázz egyet a környéken. Az aerobikkazetta ezredik lejátszása helyett menj ki a térre az unokákkal mozogni.

8. Tervezd meg az edzést, és ragaszkodj hozzá!

A személyi edző egyik előnye, hogy elkötelezetté tesz. Ha alaposan megtervezed az edzést, és betartod, sikerül kitartóvá válnod.

8 + 1. Végezetül: jutalmazd meg magad!

Jelölj ki az edzési folyamatban ellenőrzési pontokat, hogy a haladást felmérhesd. Akár fogyni akarsz, akár izmosodni, az eredmény mérhető. Jutalmazd meg magad a kemény, de eredményes munkáért.

Cikkünk megírásában az InforMed volt segítségünkre, ahol még több edzéstervet megismerhetsz!

Alakformáló edzésterv otthonra
Egyedül az edzőtermek zsúfoltsága tart vissza attól, hogy rendszeresen átmozgasd izomzatod? Akkor kényelmes, otthoni edzéstervünk neked szól!  tovább Tovább
Milyen betegségek ellen jó a sport?
Köztudott, hogy a sport nélkülözhetetlen eleme az egészséges életmódnak. Nézzük, konkrétan milyen betegségek ellen véd meg!  tovább Tovább


megosztom:
Add a Startlaphoz twitter myspace

alakformálás sport edzésterv



Csak röviden
Tovább
 
Kiemelt témáink
Alzheimer-kór
Alvászavar
Depresszió
Rá ne fázz!
Fájdalom nélkül
Inkontinencia
Mentális frissesség
Mióma


hirdetés

hirdetés


hirdetés

hirdetés