tvenentl.hu

5 apró változtatás, amely jobbá teheti életed!

2017.04.19. | Ferenczy Mária
Íme néhány trükk, mely segíthet, hogy egészségesebben étkezz, anélkül hogy drasztikusan át kellene alakítanod étrendedet! 

Aprólékos étrendtervezés, kalóriaszámlálás, órákig tartó főzőcskézés. A legtöbb embernek ilyen és ehhez hasonló dolgok jutnak eszébe, ha a diétára vagy az egészséges étkezésre gondol. Az életmódváltásnak azonban nem feltétlenül kell fájdalmasnak, vagy nehéznek lennie. Természetesen mindenki gyors eredményt akar, de az azonnali és drasztikus változás általában nem vezet sehová. Ehelyett érdemes néhány olyan, elsőre jelentéktelennek látszó étrend-átalakítással próbálkoznod, amely jelentős javulást hozhat életedbe. Mindez segíthet, hogy több energiád legyen, fittebbé és egészségesebbé válj!

Cseréld le a köretet!   

Ha te is unod már fehér rizst, vagy egyszerűen csak szeretnéd egészségesebbé tenni a fogásokat, próbáld ki a quinoát vagy a lencsét! A lencse és a quinoa rengeteg rostot és fehérjét tartalmaz, ezáltal lassítja az emésztést, és megakadályozza a hirtelen vércukorszint-emelkedést. Egzotikus hangzású nevük ellenére éppen olyan egyszerű elkészíteni őket, akárcsak a rizst. A quinoa még egy nagy előnnyel rendelkezik a rizzsel szemben: gazdag antioxidáns tulajdonságú flavonoidokban. Természetesen a grillzöldségek, illetve a tavasszal népszerű édesburgonya szintúgy kiváló köret lehet. Ez utóbbit a cukros ketchup helyett pedig mártogathatod akár házi marinara szószba is, mely sokkal egészségesebb, és az íze is mennyei!  

Dobd fel a salátádat!

Bár sokan azt gondolják, hogy a salátalevél már önmagában is egészséges, valójában érdemes a zöld leveleket színes alapanyagokkal vegyíteni, az így kapott fogás ugyanis nem csupán vitamindúsabb, de várhatóan ízletesebb is lesz! Ha az ember mindennap ugyanazokat az ízetlen leveleket eszi, előbb-utóbb (de inkább előbb) biztosan feladja a próbálkozást, és inkább egy nagy adag tésztával csillapítja éhségét. Ha extra tápanyagokkal szeretnéd megtoldani a salátádat, adj hozzá egy kevés bébispenótot, főtt tojást, fűszernövényeket, friss zöldségeket, illetve gyümölcsöket! A kenyérkockákat cseréld le sótlan olajos magvakra, amelyek közismerten gyulladáscsökkentő hatásúak, mérséklik a koleszterinszintet és a vérnyomást, emellett pedig jó hatással vannak a szív- és érrendszerre. Természetesen a salátaöntetről sem kell lemondanod, csak egy kis változtatásra van szükség. Készítsd el saját öntetedet görög joghurt, olívaolaj és citrom keverékéből!  

Turmixok rohanós reggelekre

Mindenki tudja, hogy a reggeli a nap legfontosabb étkezése, mégis előfordul, hogy az ember a reggeli sietség közepette megfeledkezik róla. Pedig nyolc óra alvás után a testednek és az elmédnek égető szüksége van a táplálékra és a folyadékra. Ha elhanyagolod a reggelit, csökken a koncentrációs képességed, fáradékonyabbnak érzed magad, továbbá idővel a folyamat elhízáshoz vezethet. Amennyiben neked sincs időd ébredés után leülni nyugodtan reggelizni, készíts magadnak egy finom és egészséges turmixot, mellyel legyőzheted a gyors ételek iránt érzett vágyadat, és feltöltheted vitaminokkal, valamint ásványi anyagokkal a szervezetedet. Töltsd meg a turmixgépedet ízletes gyümölcsökkel, zöldségekkel, melyek segítenek, hogy egész nap fitt és energikus maradj!

Fogyassz több vizet!

Számtalan oka van annak, hogy miért nem érdemes elhanyagolnod a folyadékfogyasztást. Az egyik ilyen például az, hogy a víz segíti a fogyást. Sajnos az emberrel gyakran előfordul, hogy nap közben elfelejt kellő mennyiségű folyadékot fogyasztani, és amennyiben mégis iszik valamit, cukros üdítőket, gyümölcsleveleket választ. Ha te is nehezen veszed rá magad az ivásra, próbáld ki a házilag készített ízesített vizeket! Dobd fel a sima vizet mentával, uborkával, citrommal, bazsalikommal, esetleg friss gyümölcsökkel!

Édesség helyett gyümölcs

Szerencsére az életmódváltás mellett sem kell lemondanod az édességekről, elég, ha lecseréled a csokit és a süteményt gyümölcsökre! Ez azonban nem azt jelenti, hogy kizárólag önmagában vagy nyersen fogyaszthatod csak őket. A banánból, a bogyós gyümölcsökből vagy a magnóból például isteni fagylalt készíthető. Így két legyet üthetsz egy csapásra: értékes vitaminokhoz juthatsz, és kielégítheted édességek iránti vágyadat.