Bejelentkezés
egy korosztály találkozóhelye
2017. February 27. Monday, Ákos, Bátor   |  Legyen ez a kezdőlapom Legyen ez a kezdőlapom
Főoldal
Főoldal  |  
Segítség
Segítség  |  
Keresés
Keresés 
 
 

Így főzd a barna rizst, hogy ne legyen ehetetlen!

2010.10.14. | Békési Lili
A barátnői beszélgetés minden témát érint: család, munka, szerelem, egészség és az elmaradhatatlan főzés.
megosztom:
Add a Startlaphoz twitter myspace

Egyetemi barátnőimmel évente kétszer találkozunk. Bár csak négyen vagyunk, nem könnyű összeegyeztetnünk az időpontot, jóllehet tudjuk, erre augusztus végén és január elején mindig sort kerítünk. Immár 25 éve. Bár csoporttársak voltunk, ma már egyikünk sem az eredeti szakmájában dolgozik, mindannyian családosak vagyunk, sőt már részben unokázunk. Nem egyszerű tehát, de vallom, hogy mindenkinek arra van ideje, amit fontosnak tart.

Kedvenc téma – kedvenc étel

A találkozók mindig ugyanazon rítus szerint zajlanak: a vacsora után jön a személyes rész, a „vallomás”. Elsoroljuk, ki hol tart, mi a baj, mi fáj, minek örülünk, van-e gond a gyerekekkel. Vacsora előtt viszont csak úgy fecsegünk, s persze ennek gyakran része a „mit főztél?” téma.
Amikor elmeséltem, hogy nálam mostanában a barna rizs a sláger, egy emberként nekem estek a csajok: azt te hogy tudod megenni?
– Hát főzve! – feleltem, mint aki nem érti a helyzetet. – De viccen kívül: szerintem nagyon finom, csak sokan nem tudják, hogyan kell elkészíteni. Curryvel a legfinomabb, de van, hogy egy kis tökmagolajat keverek hozzá, vagy rózsaborsot. Ám a lényeg: mindenképpen be kell áztatni főzés előtt legalább 12 órára. És bizony még így is sokkal tovább kell főzni, mint a fehér rizst. Én a fehér rizst (amit bevallom, ma már egyre ritkábban készítek) csak tíz percen át főzöm, aztán lefedve hagyom még 10 percig, és kész. Nos, a barnát kb. 45 percig szoktam főzni, de van, hogy tovább.

Kicsit kételkedtek persze a barátnőim, hogy puhára tudom főzni a barna rizst.
– Nem értitek! – csattantam fel. – Hát ez a lényeg! Hogy a barna mindig al dente marad! Legalább van rajta mit rágni. És ezt élvezem!
– Jó, jó – folytatták –, ez még hagyján, de az íze! Az annyira furi!
– Furcsa, de csak eleinte. Meg lehet szokni! Higgyétek el, megéri hozzáedződni az eleinte kicsit szokatlan zamathoz, mert fantasztikusan egészséges. Különösen nekünk, így 50 körül-után nem mindegy, hogy mit eszünk.

Ezért válts!

  • A barna rizs kevésbé hizlal, mint a fehér, mert gyorsan teltségérzetet okoz.
  • Pozitív hatással van a bélműködésre.
  • Csökkenti az LDL-koleszterin-szintet.
  • Gazdag mangánban és szelénben, tartalmazza az összes esszenciális aminosavat, amelyre a szervezetünknek szüksége van.
  • Tartalmaz még cinket, folsavat, E- és B vitamint, sőt kalciumot.
  • Értékes B vitaminok vannak a héjrétegében.
  • A legharmonikusabb élelmiszer, a legkönnyebben emészthető gabona!

 




megosztom:
Add a Startlaphoz twitter myspace

táplálkozás nagyiképző egészség gasztronómia