Bejelentkezés
egy korosztály találkozóhelye
2017. June 29. Thursday, Pál, Péter   |  Legyen ez a kezdőlapom Legyen ez a kezdőlapom
Főoldal
Főoldal  |  
Segítség
Segítség  |  
Keresés
Keresés 
 

Így úszhatod meg szárazon a változókort

2017.04.24. | Ferenczy Mária
A változókor egyik nagy kellemetlensége az inkontinencia. Nem kell ezzel együtt élned, találhatsz rá megoldást!
megosztom:
Add a Startlaphoz twitter myspace

Az inkontinencia civilizációs betegséggé vált a mozgáshiányos, ülőmunkát végző, gyógyszert szedő társadalmakban. Annak ellenére, hogy igen elterjedt, és életvezetési problémákat okoz, sokan titkolják, szégyellik. Pedig minden életkorban megjelenhet valamilyen mértékben és formában. Az inkontinencia nem kizárólag egészségügyi, hanem pszichoszociális probléma is, mert a mindennapi tevékenységedben is gátolttá, érzelmileg sérülékenyebbé, visszahúzódóbbá válhatsz, szexuális problémákkal küzdhetsz, emellett a betegségnek még anyagi következményei is lehetnek (pl. kiesés a munkából, kezelési költség, leszázalékolás).
A problémát valójában a gyenge izomzat okozza. Ha egészséges, erős a gátizomzat, tartja a húgyutakat, és zárva tartja a húgyhólyagot. Ha ezek az izmok veszítenek erejükből és rugalmasságukból, vizeletszivárgás lép fel.

Mi okozhatja?

A gátizmok meggyengülésének különféle okai lehetnek: ezek kiterjednek életmódbeli szokásokra és biológiai tényezőkre egyaránt.

  • Öröklött kötőszöveti gyengeség: vannak örökletesen gyengébb gátizomzatúak, akiknél a tüsszentés vagy a köhögés is egy-egy csepp vizelet távozásával járhat.
  • A menopauza idején a hormonális változások megváltoztatják a medence- és hasi tájék izmainak állapotát, ami inkontinenciát okoz.
  • Inkontinencia tartós hormonhiányos állapotban is felléphet, amikor a szövetek rugalmassága és a sejtek belső nyomása a szervezet minden területén csökken.
  • Az inkontinencia a testmozgás hiányával, a gátizomzat gyenge edzettségi fokával is összefüggésben áll.
  • A testsúlyfölösleg is megterhelheti a gátizomzatot, amit a testmozgáshiányos életmód is előidézhet. 
  • Rosszul elvégzett nőgyógyászati beavatkozások és műtétek is okozhatják.
  • Hajlamosító tényező a többszörös hüvelyi szülés.
  • A vizeletürítés agykérgi szabályozás alatt áll, így minden olyan idegrendszeri károsodás, amely az adott izomzat működtetését érinti, előidézhet inkontinenciát.
  • Gyógyszerszedés mellékhatásaként is megjelenhet.
  • A neurózis, szorongás egyik tünete is lehet a váratlan helyzetekben fellépő stresszinkontinencia.

Megelőzhető? Megelőzhető!

Annak ellenére, hogy sok tényező okozhatja, az inkontinencia a legtöbb esetben megelőzhető. Nem szükséges a kellemetlenségekkel együtt élned! Ha az alapvető dolgokra és tanácsokra odafigyelsz, az inkontinenciának sokkal könnyebbé válik mind a megelőzése, mind a kezelése.

Figyelj az életmódodra!

A mozgáshiány és az elhízás komoly rizikófaktor, a súlytöbblettel rendelkezőknél a medencefenékre nagyobb teher hárul. A rendszeres testmozgás akkor is fontos, ha olyankor fokozottabb a vizeletvesztés, de lényeges, hogy a sportok közül olyat válassz, amely nem jár alhasi megerőltetéssel. Az akaratlan vizeletvesztés szempontjából a legkevésbé ajánlottak az atlétikai sportok, a kosárlabda, a röplabda, a szertorna, az aerobik, a kocogás, a súlyemelés és a lovaglás. A legjobb, ha az úszást, a kerékpározást, korcsolyázást vagy a síelést választod, ahol nem kell ugrálnod vagy futnod. A tánc is kedvezően hat az altest vérkeringésére és izmainak állapotára anélkül, hogy megerőltetné őket.
A leghasznosabb ezenfelül, ha napi szinten gyakorlod az intim tornagyakorlatokat, amelyek a gátizom erősítésére szolgálnak. A Kegel-gyakorlatok a pubococcygeus (PC) női izomcsoportot erősítik, melyek felelősek a hüvely és húgycső körüli, méh- és gátkörnyéki szervek felfüggesztéséért, feszességéért. A gyakorlatot csak üres hólyaggal végezd, mert a megfeszítés-elernyedés folyamata különben gyengíti az izmokat, és nem fogod tudni teljesen kiüríteni a hólyagod.

Étkezz rendesen!

A csípős és savas ételek, italok gyakori vizelési ingert kelthetnek. A káros szenvedélyek sem tesznek jót az inkontinenciával küzdőknek. Sem a túlzott alkohol- vagy kávéfogyasztás, sem a dohányzás nem segíti elő a gyógyulást.
Az egészséges étkezéshez a megfelelő folyadékbevitel is hozzátartozik, ügyelj rá, hogy napi 2 liter folyadékot igyál.

Gyógyeszközök használata

Vannak olyan gyógyászati eszközök, amelyek nagyban megkönnyítik az inkontinenciával járó mindennapi kellemetlenségeket.

  • Pesszárium: ez egy merev gyűrű, amely a hüvelybe felhelyezve viselhető. Segít a hólyag alátámasztásában, ezáltal megakadályozza a vizeletszivárgást. Higiéniai okokból rendszeresen el kell távolítanod, és meg kell tisztítatnod. Elsősorban az előesett hólyag, illetve méh miatt kialakuló inkontinencia esetén hatásos.
  • Húgycsőtampon: ez egy húgycsőbe felhelyezhető tampon, amely dugóként akadályozza meg a vizeletcsepegést. Mindennapi használtra nem, csak bizonyos alhasi erőkifejtést igénylő tevékenységekhez ajánlott. Vizelés esetén egyszerűen el kell távolítanod.
  • Inkontinenciabetétek: megoldást jelent az inkontinencia kellemetlenségeinek enyhítésére a szagsemlegesítéssel és a kényelmes formakialakítással. A ruházat alatt észrevétlenül viselheted, mindennap használhatod, viselése napi többszöri cserével kényelmes.

Fontos a szexuális élet

Ha rendszeres nemi életet élsz, az orgazmus edzi is a vizelettartásban érintett PC-izmaidat. A nemi élet korai megkezdése, a gyakori fertőzéses megbetegedés és a gyakori partnerváltás azonban az inkontinenciának kedvez. Az intim torna segítségével még a szexuális élet is jobbá és élvezetesebbé válhat, amellett hogy az inkontinenciára jó hatással van.
Kövesd ezt a pár szabályt és tanácsot, hogy könnyebben előzhesd meg vagy küzdhess a vizeletszivárgás kellemetlenségei ellen. Ne hagyd, hogy a mindennapi életedet gátlások és szorongások keserítsék!

Találd meg a megfelelőt, olvass a termékekről bővebben itt!




megosztom:
Add a Startlaphoz twitter myspace

inkontinencia nők tippek