Bejelentkezés
egy korosztály találkozóhelye
2017. March 26. Sunday, Emánuel   |  Legyen ez a kezdőlapom Legyen ez a kezdőlapom
Főoldal
Főoldal  |  
Segítség
Segítség  |  
Keresés
Keresés 
 
 

6 érdekes tény az ízületekről

2014.05.05. | Gregus Judit Alexandra
Az ízületek a tested azon részei, amelyek lehetőséget adnak a mozgásra, ugyanis míg a csontjaid a stabilitást szolgálják, az ízületeid a rugalmasságot.
megosztom:
Add a Startlaphoz twitter myspace

Az ízületeket az ízesülő felszínek tapadása, az ízületi szalagok, az izmok tónusos mozgása, a környező lágyrészek és a levegő nyomása tartja egységben. Az ízületek mozgását az ízfelszín alakja, illetve a szalagok és a tok állapota szabja meg. A különböző részek összehangolt működése folytán jönnek létre olyan alapmozgások, mint a hajlítás, a feszítés vagy a forgás.
Az ízületek felépítéséről és működéséről nagyon sok információ elérhető, mégis ha baj van, nehéz konkrét válaszokat találni. Az ízületekkel kapcsolatos megbetegedések, reumatikus panaszok okai ugyanis jórészt nem ismeretesek. Sok tényező együttes hatása okozza a reumás panaszokat, akár kopásról, akár gyulladásról van szó. Az ízületi gyulladás különböző formái ma még nem gyógyíthatók, de sikeresen kezelhetők.

Reggel magasabb vagy, mint este!

Frissen felkelve, a gerinced egyenletes terhelése folytán a porckorongok és az ízületek pihent állapotban vannak. Napközben azonban az állástól, illetve a terheléstől a gerincoszlop porckorongjai összenyomódnak. Gondolj csak a sok görnyedésre! Ezért este, lefekvéskor alacsonyabb vagy, mint reggel, amikor felébredtél.

A napfény jót tesz az ízületeknek!

A naposabb klíma csökkentheti az idült reumatoid artritisz (RA), azaz a sokízületi gyulladás kialakulásának kockázatát. A szakemberek úgy vélik, összefüggés van a napfény és az artritisz legsúlyosabb formája, a sokízületi gyulladás kialakulása között. A napfény által a szervezetben termelődő D-vitamin megvédhet a betegségtől.
A D-vitamin nagy szerepet játszik a kalcium- és foszforanyagcsere szabályozásában, így leginkább a csontképződésben. Ezen túl azonban gátolja az immunrendszer kóros működését, és serkenti a fertőzésekkel szembeni védekező mechanizmusokat, így hatással van az autoimmun betegségekre is, amilyen a reumatoid artritisz.

Meggy az ízületi gyulladás ellen

A meggylében található antioxidánsok szerepet játszanak az ízületi gyulladás enyhülésében, mivel a meggyben sok a gyulladáscsökkentő hatóanyag. A kutatók szerint a meggyben található antioxidáns és gyulladáscsökkentő molekulák, az antocianinok (a kékespirosas színért felelős vegyület) okozzák a kedvező hatást. Fontos azonban, hogy az ízületi gyulladás kezelése nem pusztán a gyulladáscsökkentésből áll, így ezzel sem érthető el a teljes gyógyulás.

Nemcsak túl merev lehet, hanem túl laza is!

A túl laza ízületek is problémát okozhatnak, ezt nevezik hipermobilitás-szindrómának. A gondot az okozza, hogy a támasztó struktúrák meggyengülnek, így ficam, rándulás, ízületi gyulladás jelentkezhet, illetve károsodhat az ízületek érzékelése. Kezeletlen esetekben a fő panaszt a krónikus fájdalom jelenti, ennek háttere azonban, ahogy a gyulladásé sem, nem teljesen tisztázott. Gyakoriak lehetnek még a szalagsérülések, a túlterheléses sérülések, a lúdtalp és a mechanikai eredetű derékfájdalom.

Hidegsokk a gyulladás ellen

A reumatikus panaszok kezelésére sokféle terápiát – gyógyvizes fürdőt, vagy akár iszappakolást – alkalmaznak. A hideg is a segítségedre lehet! A terápia lényege, hogy a szervezetet egy maximum 3 perces hidegsokknak vetik alá, amitől gyulladás- és fájdalomcsillapító hatású hormonok és biológiai anyagok szabadulnak fel.
Ha vállalkozol erre, előbb fél percet egy mínusz 60°C-os előkamrában kell töltened, majd 2-3 percet egy mínusz 100-110°C-osban. Ebben a hidegben ennyi idő alatt a bőrfelszín hőmérséklete 5°C-ra csökken, fagyásról azonban szó sincs. A hidegkamrában eltöltött 3 perc egy időre gátolja a krónikus fájdalmak megjelenését.
Ha még további kezelések után kutatsz, lehetőséged nyílhat a mágneses vagy akár a fényterápia kipróbálására is.

Valóban segít, ha kíméled az ízületeidet?

Az ízületi betegségek sokféleségéből adódik, hogy nem mindig ugyanaz a kezelés a megfelelő. Gyakori tanács, hogy kíméld a fájó ízületeket, pedig ez nem mindig a legbölcsebb dolog. A mozgás alapvetően létszükséglet, így leginkább csak akut esetben kell pihentetned a sérült ízületet. A rendszeresen végzett mozgás például az artrózis esetében is elengedhetetlen az izmok és szalagok jó állapotának fenntartásához! Ha a mozgást tartósan elhagyod, az ízület körüli izmok és ínszalagok legyengülhetnek, és egyenetlen terhelésnek teszed ki a tested többi részét. A megfelelő, kímélő, de hatékony mozgás nagyon fontos!


Meglepő felfedezések az ízületi...
Bár rengeteg embert érint, az ízületi gyulladás kiváltó okairól még mindig nem tudunk eleget. A kutatások azonban folynak.  tovább Tovább
Szabadulj meg az ízületi...
Az ízületi fájdalom nagyon gyakori, mégsem kell vele együtt élned. Sokféle módszert és praktikát bevethetsz, hogy megelőzd a fájdalom kialakulását!  tovább Tovább


megosztom:
Add a Startlaphoz twitter myspace

ízület fájdalom érdekes



Tippek a fájdalom ellen

A krumpli kiváló fájdalomcsillapító lehet, a nép gyógyászatban a mai napig használják, szeletekre vágva, pakolásként.

merck_next_tip

További cikkek a fájdalomról

dolo084/aug11

hirdetés


hirdetés