Bejelentkezés
egy korosztály találkozóhelye
2017. June 24. Saturday, Iván   |  Legyen ez a kezdőlapom Legyen ez a kezdőlapom
Főoldal
Főoldal  |  
Segítség
Segítség  |  
Keresés
Keresés 
 
 

10 fájdalomcsillapító tipp, ha sajog a hátad

2014.01.31. | Ferenczy Mária
Már mindent kipróbáltál, és még mindig kínoz a hátfájás? Próbáld ki 10 egyszerű, ám annál hatékonyabb tippünket!
megosztom:
Add a Startlaphoz twitter myspace

A hátfájás igen gyakori probléma. Fakadhat gerincproblémákból, a rossz testtartásból, a mozgás hiányából, sőt még a helytelen cipőválasztásból is. Amilyen könnyen jön, olyan nehéz tőle megszabadulni. Sajog, hasogat, akadályoz a mozgásban, vagy egyszerűen csak tönkreteszi a hangulatod.

Az amerikai statisztikák talán még rosszabb képet festenek a hátfájásról – melynek hátterében a kontinensen élők általános lustasága és túlsúlya áll: minden ötödik ember panaszkodik rendszeres, vagy akár állandó fájdalomra. Van, akit napokra is ágyba kényszerít a probléma, míg más, bár elvégzi napi teendőit, éjjel alig bír aludni a fájdalomtól. A tünetek súlyosságát felismerve dr. Norman Marcus, a New York-i Egyetem Orvosi Karának izomfájdalmakat kutató orvosa összeállított egy tíz tippből álló füzetecskét, mellyel az amerikai lakosság szívét – illetve hátát – kívánja megörvendeztetni. Miért ne élveznénk mi is a tanácsok jótékony eredményeit? Íme, a doktor megváltó tippjei:

1. Igenis számít, miben alszol. Forgolódj éjszaka, és dobd ki a süppedős matracodat.

2. Ne úgy olvass vagy tévézz az ágyból, hogy meg kelljen emelned a fejed, mivel az ehhez használt izmok megerőltetése is nyaki fájdalmat okozhat.

3. Ne ülj sokáig egy helyzetben, mivel az megterhelő a gerinc izmai számára, inkább váltogasd a pozíciókat.

4. Ha valahol, például színházban sokáig kell egy helyben ülnöd, tedd keresztbe a lábad, ezzel megmozgatod a hát és a csípő izmait.

5. A háztartásban gyakran használt dolgokat tartsd könnyen elérhető polcokon, ezzel csökkentheted a hajolgatást és a nyújtózkodást.

6. A férfiaknak nem tanácsos pénztárcájukkal a farzsebükben ülni, mert ez is krónikus hátfájdalmat okozhat.

7. Lehetőleg ne emelj nehéz dolgokat. Kérj segítséget, vagy egyszerűen hagyd ott őket – tanácsolja Marcus.

8. Ha mégis fel kell emelned egy nehéz tárgyat, hajlítsd be a térded és a csípőd, tartsd a tárgyat a testedhez közel, hogy a lábizmaid viseljék a nagyobb terhet.

9. Hólapátolás előtt bemelegítésként tegyél egy rövid sétát. Mivel a hó nehéz, használj kisebb lapátot a terhelés csökkentésére.

10. Nőként próbáld meg terhesség után visszanyerni eredeti súlyodat, és erősíteni a hát és a has izmait.

Emellett az is fontos, hogy ne tedd az íróasztalra a számítógép billentyűzetét, az ideális helyzet az, amikor lefelé kell nyúlnod a billentyűzet után, ezzel elkerülhető a nyak, a váll és a hát fájdalma.


5 regeneráló tipp, ha sokat ülsz gép...
Minden este kilúgozottnak érzed magad, pedig nem is végeztél fizikai munkát, „csak” egész nap a számítógép előtt ültél?  tovább Tovább
7 férfiélet-mentő tipp - az erősebbik...
Bizony, néha az erősebbik nem tagjaira is ráfér egy kis noszogatás. Íme néhány szabály, hogy tovább éljenek!  tovább Tovább


megosztom:
Add a Startlaphoz twitter myspace

kezelés tippek tünet



Tippek a fájdalom ellen

A krumpli kiváló fájdalomcsillapító lehet, a nép gyógyászatban a mai napig használják, szeletekre vágva, pakolásként.

merck_next_tip

További cikkek a fájdalomról

dolo084/aug11

hirdetés


hirdetés