Bejelentkezés
egy korosztály találkozóhelye
2017. January 18. Wednesday, Piroska   |  Legyen ez a kezdőlapom Legyen ez a kezdőlapom
Főoldal
Főoldal  |  
Segítség
Segítség  |  
Keresés
Keresés 
 
 

Fájdalommentes takarítás

2016.09.27. | Brjeska Dóra
A házimunkát végző asszonyok ismerik a takarítás ízületkárosító hatásait. Ennek megelőzéséhez adunk most néhány tippet.
megosztom:
Add a Startlaphoz twitter myspace

A kopásos ízületi gyulladás az egyik leggyakoribb ízületi betegség, amely nem csak időseket, fiatalabbakat is érinthet. Ilyenkor az ízületeket párnázó kemény, rugalmas szövet, a porc kopásáról beszélünk. Gyulladás akkor jön létre, ha a porcfelület dörzsölődik, és ezzel sérül. Ennek a betegségnek lehet a tünete a fájdalom, a merevség és a mozgás nehezítettsége.

Magyarországon fiatalkorban is egyre gyakoribbak a különböző fokú ízületi problémák. Egy felmérés szerint a 35 év fölöttiek között már a lakosság fele megterhelőnek érzi a mindennapi tevékenységeket. A legnagyobb gondot a házimunka, főleg a nagytakarítás, a bevásárlás, cipekedés, a közlekedés, a kisgyerek emelgetése és a kerti munkák okozzák. A fiatalabb korosztályban a leggyakoribb a kopás, amely a 35–50 év közöttiek felét érinti. Sajnos a köztudatban ez még ma is az idősek betegségeként van jelen, így sokan éppen emiatt nem kapnak megfelelő segítséget és kezelést problémáik enyhítésére.

Azoknak, akiknek akár csak enyhe problémájuk van az ízületeikkel, sok gondjuk lehet a mindennapokban. A házimunkának például több eleme is különösen megterhelő lehet, néhány praktikus tanács megfogadásával azonban megelőzhetjük a fájdalom megjelenését, a problémák erősödését.

Tippek a takarításhoz

  • A takarítást mindig kezdjük föntről, és haladjunk lefelé. A magasban való tevékenykedéshez mindig masszív létrát használjunk, hogy az egyensúlyozással ne kelljen terhelni az ízületeket. A lenti munkához inkább seprűre erősített rongyot vagy portörlőt használjunk, hogy ne kelljen hajolgatni. Ha mindenképpen térdelni vagy támaszkodni kell, tegyünk magunk alá párnát, mert a kemény felület nem használ a térdnek.
  • Porszívózás közben szokjunk le az erőteljes oda-vissza rángatásról, mert egyáltalán nem tesz jót. Ne a gyorsaság legyen a cél, inkább arra figyeljünk, hogy munka közben óvjuk egészségünket. Sokkal jobban fog menni, ha egyenes tartással, lassú, egyenletes mozdulatokkal tologatjuk a porszívó fejét. Ezzel nemcsak a hát és a karok, vállak fájdalmát előzhetjük meg, hanem az izomgörcsöket is.
  • Ha sokáig kell egy helyben állni, mint mosogatás vagy vasalás közben, általában megmerevednek az ízületek. Ilyenkor támasszuk az egyik lábunkat egy kicsit magasabbra, majd egy kis idő után cseréljünk, így megelőzhetjük a merevséget. Ha a vasalódeszka magassága állítható, végezzük ezt a tevékenységet ülve.
  • Ablakmosás vagy lámpák tisztítása közben nem baj, ha nyújtózkodunk, azonban arra figyeljünk, hogy fejünket ne döntsük sokáig hátra. A nyak és a váll fájdalma mellett ez a testhelyzet szédülést is okozhat, ami a magasban végzett házimunka közben nagyon veszélyes lehet. Ha a nyújtózás is gondot okoz, akkor a magasabban lévő dolgok tisztításához használjunk valamilyen hosszabbítót.
  • Bevásárláskor, cipekedéskor figyeljünk oda, hogy a szatyrok egyenlően legyenek elosztva. Mindkét kézben, ha lehet, ugyanakkora súly legyen, ezzel kímélhetjük a gerincünket és a vállunkat. Szimmetrikusan elosztva jóval könnyebb is a súlyokkal közlekedni.
  • Ha hajolgatni kell, sose derékból tegyük, mert ezzel hatalmas megterhelésnek tesszük ki az ízületeinket. Sokkal jobb, ha térdünket hajlítjuk, hátunkat pedig egyenesen tartjuk. Ez kevésbé megterhelő.
  • Ha nagytakarításba kezdünk, például tavasszal vagy ősszel, mindig tervezzük meg, mit kell megcsinálni. Nagyobb lakásban vagy házban érdemes több napra elosztani a teendőket, ezzel csökkenthetjük a terhelést. Végezzük el egyik nap a pókhálózást és az ablakmosást, következő napon pedig a portörlést és a porszívózást. Így jóval kíméletesebb.

 


6 érdekes tény az ízületekről
Az ízületek a tested azon részei, amelyek lehetőséget adnak a mozgásra, ugyanis míg a csontjaid a stabilitást szolgálják, az ízületeid a rugalmasságot.   tovább Tovább
Az ízületeid legnagyobb ellenségei
Ízületeid egészséges állapotát számos életmódbeli vagy épp esetleges körülmény veszélyeztetheti.   tovább Tovább


megosztom:
Add a Startlaphoz twitter myspace

tippek takarítás ízület



Tippek a fájdalom ellen

A krumpli kiváló fájdalomcsillapító lehet, a nép gyógyászatban a mai napig használják, szeletekre vágva, pakolásként.

merck_next_tip

További cikkek a fájdalomról

dolo084/aug11

hirdetés


hirdetés