Bejelentkezés
egy korosztály találkozóhelye
2015. július 2. csütörtök   |  Legyen ez a kezdőlapom Legyen ez a kezdőlapom
Főoldal
Főoldal  |  
Segítség
Segítség  |  
Keresés
Keresés 
 
Rovat fő témái
Mit egyél, hogy megelőzd a csontritkulást?

Mit egyél, hogy megelőzd a csontritkulást?

A csontritkulás egyre többeket érint, különösen a nőket. Még mindig nem késő, hogy tegyél ellene. Hogyan? Tovább Tovább

Előzd meg a csontritkulást!Előzd meg a csontritkulást!

Nincsenek tiltott ételek – a fokozott kalciumbevitel mellett csak az egészséges táplálkozás szabályait kell betartanod. Mintaétrendünk segít, hogy megelőzd a csontritkulást! Tovább Tovább

Bajtársak a testedbenBajtársak a testedben

A kalcium és a D-vitamin két jó barát, együtt gondoskodnak róla, hogy a csontjaid megőrizzék erejüket és egészségüket. Tovább Tovább

Pofonegyszerűen a csontritkulás ellenPofonegyszerűen a csontritkulás ellen

A magyarok közel tíz százaléka szenved csontritkulásban, ám sokan nincsenek tisztában a kiváltó okokkal és a hatékony megelőzéssel, holott könnyen lehet tenni ellene. Tovább Tovább

Csontbetegség, amely téged is elérCsontbetegség, amely téged is elér

Az oszteoporózis (csontritkulás) szó szerinti fordításával a „csontlyukacsosodás” szóhoz jutunk. Ugye, rosszul hangzik? Tovább Tovább


Teszt
Töltsd ki a tesztet! Vajon elegendő kalciumot fogyasztasz? Töltsd ki tesztünket!

Tovább a tesztre
Termékek
Előző

Calcium-Sandoz pezsgőtabletta

Calcium-D-Sandoz 600mg/400NE pezsgőtabletta

Calcium-Sandoz + VitaminC 1000mg pezsgőtabletta
Következő

Leggyakoribb kérdések

A nők vagy a férfiak veszélyeztetettebbek?

Negyven év fölött megnő a csontritkulás előfordulásának lehetősége, különös tekintettel a nőkre.

Mire vezethető vissza az időskori csontritkukás?

Az időskori csontritkulás alapvetően az elégtelen tápanyagbevitelre, a csökkent tápanyag-hasznosításra, a D-vitamin hiányra és a mozgásszegény életmódra...

Honnan tudhatod, hogy fennáll-e esetedben a csontritkulás veszélye?

Először is gondold végig, hogy a családodban előfordult-e ehhez kapcsolódó probléma (gakori csonttörés, csontrepedés, csontritkulás). Vizsgáltasd ki magad...

Tovább a többi kérdéshez
Csontszerkezet képekben
Előző Következő
Csontvédő tippek
Előző Csontvédő tippek
A mozgásszegény életmód egyenes út a csontvesztéshez. Mozogj minden nap, ha szükséges, orvosoddal konzultálva!
A kalciumszegény táplálkozás nagymértékben növeli a csontritkulás veszélyét. Figyelj, hogy étrendet elegendő kalciumot tartalmazzon!
A levesekhez, egytálételekhez és bizonyos italokhoz adj sovány tejport, zsírszegény, viszont kalciumban nagyon gazdag!
Ha csontokból készítesz erőlevest, főzés előtt adj hozzá egy kis ecetet. Az ecet ugyanis kioldja a csontokban lévő kalciumot.
A kalcium persze nem elég! Figyelj arra is, hogy elegendő D-vitaminhoz jusson a szervezeted, hiszen a D-vitamin elősegíti a kalcium beépülését.
Következő

Pattogj, mint a gumilabda!
Mozogj a szabadban!
Kímélő fitnesz-tippek kezdőknek
Tudtad?

A csontok 25 éves korunkig érik el maximális tömegüket és a legjobb minőségüket. Ez előtt növekedésről beszélünk. 25 és 40 éves kor között az emberi csontozat stabil, a csontépítő és a csontbontó folyamatok egyensúlyban vannak egymással.

merck_next_tip

hirdetés
hirdetés