Bejelentkezés
egy korosztály találkozóhelye
2015. január 29. csütörtök   |  Legyen ez a kezdőlapom Legyen ez a kezdőlapom
Főoldal
Főoldal  |  
Segítség
Segítség  |  
Keresés
Keresés 
 
Rovat fő témái
Mi mindenre kell a kalcium?

Mi mindenre kell a kalcium?

Már a kisiskolások is tudják, hogy a tej nemcsak finom, de egészséges is, mert tele van kalciummal. Miért is jó ez nekünk? Tovább Tovább

Női problémák, hatékony megoldásokNői problémák, hatékony megoldások

Számos olyan, nőket érintő probléma fordul elő, amelyek hátterében a nem megfelelő kalciumellátottság áll. Tovább Tovább

Csontbetegség, amely téged is elérCsontbetegség, amely téged is elér

Az oszteoporózis (csontritkulás) szó szerinti fordításával a „csontlyukacsosodás” szóhoz jutunk. Ugye, rosszul hangzik? Tovább Tovább

Bajtársak a testedbenBajtársak a testedben

A kalcium és a D-vitamin két jó barát, együtt gondoskodnak róla, hogy a csontjaid megőrizzék erejüket és egészségüket. Tovább Tovább

Tippek kalciumhiány ellenTippek kalciumhiány ellen

A kalcium elsősorban a csontok és a fogak egészsége miatt fontos. Hogyan gondoskodhatsz róla, hogy megfelelő mennyiségben kerüljön a szervezetedbe? Tovább Tovább


Teszt
Töltsd ki a tesztet! Vajon elegendő kalciumot fogyasztasz? Töltsd ki tesztünket!

Tovább a tesztre
Termékek
Előző

Calcium-Sandoz pezsgőtabletta

Calcium-D-Sandoz 600mg/400NE pezsgőtabletta

Calcium-Sandoz + VitaminC 1000mg pezsgőtabletta
Következő

Leggyakoribb kérdések

A nők vagy a férfiak veszélyeztetettebbek?

Negyven év fölött megnő a csontritkulás előfordulásának lehetősége, különös tekintettel a nőkre.

Miért veszélyes a menopauza időszaka?

A menopauza nem más, mint a menstruáció megszűnése, a termékenység elmúlása, a csökkenő petefészek-funkció (ösztrogén-termelés) következtében. A hirt...

Honnan tudhatod, hogy fennáll-e esetedben a csontritkulás veszélye?

Először is gondold végig, hogy a családodban előfordult-e ehhez kapcsolódó probléma (gakori csonttörés, csontrepedés, csontritkulás). Vizsgáltasd ki magad...

Tovább a többi kérdéshez
Csontszerkezet képekben
Előző Következő
Csontvédő tippek
Előző Csontvédő tippek
A mozgásszegény életmód egyenes út a csontvesztéshez. Mozogj minden nap, ha szükséges, orvosoddal konzultálva!
A kalciumszegény táplálkozás nagymértékben növeli a csontritkulás veszélyét. Figyelj, hogy étrendet elegendő kalciumot tartalmazzon!
A levesekhez, egytálételekhez és bizonyos italokhoz adj sovány tejport, zsírszegény, viszont kalciumban nagyon gazdag!
Ha csontokból készítesz erőlevest, főzés előtt adj hozzá egy kis ecetet. Az ecet ugyanis kioldja a csontokban lévő kalciumot.
A kalcium persze nem elég! Figyelj arra is, hogy elegendő D-vitaminhoz jusson a szervezeted, hiszen a D-vitamin elősegíti a kalcium beépülését.
Következő

Pattogj, mint a gumilabda!
Mozogj a szabadban!
Kímélő fitnesz-tippek kezdőknek
Tudtad?

A csontok 25 éves korunkig érik el maximális tömegüket és a legjobb minőségüket. Ez előtt növekedésről beszélünk. 25 és 40 éves kor között az emberi csontozat stabil, a csontépítő és a csontbontó folyamatok egyensúlyban vannak egymással.

merck_next_tip

hirdetés
hirdetés