Bejelentkezés
egy korosztály találkozóhelye
2017. July 27. Thursday, Liliána, Olga   |  Legyen ez a kezdőlapom Legyen ez a kezdőlapom
Főoldal
Főoldal  |  
Segítség
Segítség  |  
Keresés
Keresés 
 

Napi egy pohárnyi szíverősítő!

2013.10.16. | T. Puskás Ildikó
Az Egészségügyi Világszervezet adatai szerint a nyugati társadalmakban előforduló évi 11 millió haláleset egynegyedéért a szívinfarktus okolható. (x)
megosztom:
Add a Startlaphoz twitter myspace

hirdetés

A szív- és érrendszeri betegségek kialakulásában – a túlpörgetett élettempó mellett – meghatározó szerepe van mind a mozgáshiányos életmódnak, mind pedig a kiegyensúlyozatlan, tehát állati eredetű zsírokban gazdag, gyümölcsökben, zöldségekben szegény táplálkozásnak.

Az étrendi összetevők arányainak ilyen irányú eltolódása nem csak elhízáshoz, másodlagos cukorbetegséghez, hanem a vérzsír (koleszterin) összetétel megváltozásához, a LDL, azaz a rossz, nagy sűrűségű koleszterin szintjének megemelkedéséhez, majd az érfalakon belüli felrakódásához, a vérnyomás emelkedéshez, végül pedig különféle szívműködési zavarokhoz, betegségekhez (pl. aritmia, szívelégtelenség, infarktus) vezethet.

Ügyelj a szívedre!

A különféle „szívzűrök” tekintetében egyébként a korosabb, ötven feletti korosztályhoz tartozók a legveszélyeztetettebbek. Az életévek további előrehaladtával a koleszterin felhalmozódik, majd lerakódik a szervezet legnagyobb, a szív bal kamrájából kilépő verőerében és a szívbillentyűn, így megnő az aortabillentyű-szűkület kialakulásának veszélye. Emiatt akadályozottá válik a vérkeringés, így a szívre nagyobb terhelés hárul.
Idősödve tehát kifejezetten fontos, hogy mindent megtegyünk testünk motorjának akadálytalan működéséért. Ehhez az első, igen fontos lépés az ún. szívbarát táplálkozás. Ebben nem csak a telített zsírsavakat tartalmazó ételek telítetlen zsírsavakkal történő helyettesítésének van fontos szerepe, hanem annak is, ha naponta fogyasztunk friss gyümölcsöket, vagy nyersen, illetve minél kíméletesebb konyhatechnológiai eljárásokkal (párolás, blansírozás stb.) készítjük el a zöldségeket.
A növényi olajokban, gyümölcsökben, zöldségekben lévő szterolok ugyanis meggátolják a rossz koleszterin felhalmozódását, valamint antioxidánsként fontos szerepük van a sejtek elöregedését előidéző, majd a különféle betegségek kialakulását provokáló oxidációs folyamat lassításában/gátlásában.

Makroelemek a frontvonalban

Előfordulhat azonban, hogy a tudatos, változatos táplálkozás révén sem jutunk elegendő, a szívünk egészségét védő tápanyaghoz.
A szív egészének védelme szempontjából a kálium és a magnézium a legfontosabb ásványi anyag, azaz olyan makroelem, amelyet kis mennyiségben a szervezetünk is előállít. Ám a tudatos, kiegyensúlyozott táplálkozás mellett is előfordulhat, hogy kevesebb jut egyikből vagy másikból a szervezetünkbe annál, mint amennyi a „motorunk” gördülékeny működtetéséhez szükséges.
Kevéssé ismeretes, hogy az ételek túlsózása mindkét ásványi anyagot „megtizedeli”, illetve hasznosulásukat gátolja.
Az idős korcsoporthoz tartozóknál a csökkent magnéziumszint miatt a szívizomzat, a szívkoszorúerek is károsodhatnak, ami elégtelen szívműködéshez, majd infarktushoz is vezethet.

Szívre ható ínyre való

Ahhoz, hogy folyamatosan biztosítsuk a szívünk egészségének megőrzéséhez szükséges tápanyagok jelenlétét, jó szolgálatot tehet a Dr. Steinberger ivólé termékcsaládnak kifejezetten a szív védelmére kifejlesztett VITESSE gyümölcsleve.
Ez a készítmény tartalmazza a szervezetünk egészséges működését támogató tápanyagokat. A VITESSE „a szív egészségéért” készítmény alma, fehérszőlőlé, almavelő, csirimojóvelő, fekete berkenye (arónia), tőzegáfonya levének felhasználásával, kálium, magnézium és galagonyakivonat hozzáadásával készült. Élvezetes, édes ízhatását egy trópusi gyümölcs, a csirimojó adja meg.




megosztom:
Add a Startlaphoz twitter myspace

infarktus egészség tippek szív



Csak röviden
Tovább
 
Kiemelt témáink
Alzheimer-kór
Alvászavar
Depresszió
Rá ne fázz!
Fájdalom nélkül
Inkontinencia
Mentális frissesség
Mióma


hirdetés

hirdetés


hirdetés

hirdetés