Bejelentkezés
egy korosztály találkozóhelye
2014. április 24. csütörtök, György   |  Legyen ez a kezdőlapom Legyen ez a kezdőlapom
Főoldal
Főoldal  |  
Segítség
Segítség  |  
Keresés
Keresés 
 

10 tipp kínzó gyomorégés ellen

2009.06.08. | Lám Luca
Gyakran ég a gyomrod este, amikor lefekszel? Esetleg éjszaka ébredsz a kellemetlen érzésre? Ne mondj le a vacsoráról, fogadd meg tippjeinket!
megosztom:
Add a Startlaphoz twitter myspace

hirdetés

Szegycsont mögötti, néha torokba, karba kisugárzó, égő érzés – ugye ismerős? A Mayo Klinika kutatói szerint a nyugati országokban minden negyedik lakos havonta legalább egyszer érzi a sokszor egész napon át tartó gyomorégést.

Ha egyszer-egyszer ég a gyomrod, aggodalomra semmi okod, a háttérben valószínűleg egy nagyobb lakmározás, italozás, fáradtság, illetve stressz állhat. De mivel a gyomorégést számos emésztőrendszeri probléma is kiválthatja, ha gyakran fordul elő, érdemes kivizsgáltatnod magad. Jelentkezhet étkezés közben, étkezés után, esetleg éjszaka. Az is lehetséges, hogy látszólag szinte mindentől függetlenül érzed a kellemetlen panaszt. A gyógyszertárak számos gyomorégés elleni tablettát, zselés kapszulát kínálnak, ám a legjobb, ha természetes módon oldod meg a problémát, kideríted az okokat, és megteszed a szükséges életmód-változtatásokat.

Leggyakoribb okok:

  • reflux,
  • gyomorhurut,
  • gyomor- és nyombélfekély,
  • rekeszsérv,
  • idegesség,
  • gyógyszermellékhatás,
  • helytelen táplálkozás.

Ritkább esetekben jelezhet valamilyen daganatos elváltozást is, gyomorrákot, de akár a nyelőcsőfekély egyik tünete is lehet. Az eddigi felmérések szerint a leggyakrabban éjszaka, illetve az esti órákban jelentkezik. Sokan alvásból ébrednek, vagy nehezen alszanak el.

10 tipp, hogy csökkentsd az éjszakai gyomorégést

  1. A gyomorégés megelőzésére kerüld a savas ételeket, amilyen a grépfrút, a narancs, a paradicsom vagy az ecet.
  2. Ha a fűszerektől ég a gyomrod, ne tegyél az ételbe chilit, erős paprikát és borsot.
  3. Evés után ne feküdj le azonnal. Várj 2-3 órát ülő helyzetben, a gravitáció segíti az emésztést.
  4. Sovány húsokat és általában zsírszegény ételeket fogyassz. A zsírban sült krumpli is okozhat gyomorégést.
  5. Egyél kevesebb csokoládét, mentolos édességeket, citrusféléket, paradicsomot, ketchupot és mustárt.
  6. Kerüld a savas visszafolyást okozó italokat, ilyenek az alkohol, a koffeines italok és a szénsavas üdítők.
  7. Egyszerre csak kisebb adagokat egyél.
  8. Az alkoholos italokról térj át teára, az alkohol súlyosbítja a gyomorégéssel járó refluxos tüneteket.
  9. Ne egyél túl gyorsan, a falatok között tedd le a villát, és minden falatot alaposan rágj meg.
  10. Lefekvés előtt ne nassolj, ez is kiválthat gyomorégést.
Ha szeretnél még többet megtudni a gyomorégésről, esetleg további természetes tippek érdekelnek, melyekkel csökkentheted a kellemetlen érzést, látogass el az InforMed oldalára.

Gyomorkímélő receptek – gyors,...
Belegondoltál már, mennyit dolgozik napról napra az emésztőrendszered? Próbáld ki receptjeinket, és adj egy szabad napot a gyomrodnak!  tovább Tovább
10 érdekes tény a gyomorról
Az ember gyomra érzékeny, sokaké fáj, ég. A gyomorsav az egyik legmaróbb hatású természetes anyag. Mit tudhatunk még?  tovább Tovább


megosztom:
Add a Startlaphoz twitter myspace

gyomor Tena Lady – kérj ingyenes termékmintát! (x) Mindent a gyógynövényekről! (x) Alvászavar? Tudj meg róla többet! (x) tünet Hibátlan bőr könnyedén! (x) Lehet élni fájdalom nélkül! (x) emésztés Ötvenentúl.hu a facebookon! (x) Peter Gabriel koncert Budapesten! (x)



Csak röviden
 
Kiemelt témáink
Alzheimer-kór
Alvászavar
Depresszió
Fájdalom nélkül
Inkontinencia
Mentális frissesség
Mióma


hirdetés


hirdetés

hirdetés